HJÆLP TIL TV

Abonnement

+

Ændring af tv-pakke

+

På Mine Sider kan du se, hvilken tv-pakke du har i dit abonnement. Her kan du også se, præcis hvilke tv-kanaler, du har valgt, hvis du har Boxer Flex eller Boxer Flex8.

Ønsker du en større tv-pakke, kan du selv nemt skifte på Mine Sider. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til Kundeservice. Ændringen vil træde i kraft inden for 48 timer.

Hvis du ønsker en mindre tv-pakke, skal du ringe til vores Kundeservice på tlf. 7033 2033. Du kan skifte til en mindre tv-pakke med normalt opsigelsesvarsel, som er løbende måned + 1 måned.

Flytning

+

Som Boxer-kunde er det nemt at flytte dit Boxer tv-abonnement med til din nye bolig. Du tager blot dit Boxer-kort og udstyr med til din nye bolig og melder flytning hos os. Vi kan også hjælpe dig med installationen i din nye bolig, hvis du har brug for det.

Har du brug for hjælp til tv-installation i din nye bolig?

Vi tilbyder dig en gratis antenneinstallation*, så du får det bedste tv-signal i din nye bolig. Så du slipper for at bekymre dig om den del. Installatøren kommer ud i din nye bolig og måler dit tv-signal til dit primære tv og sikrer, at udstyret er tilsluttet og indstillet korrekt. Er der antenneudstyr i din nye bolig, der af en eller anden årsag er defekt eller forældet, så udskiftes antenneudstyret med nyt. Er der ikke antenne på den nye adresse, så monterer, justerer og tilslutter vi en ny antenne i max. 6 meters højde. Og vi går ikke, før det virker!

*Vilkår for antenneinstallation
Er der allerede en antenne på din nye adresse, anvender vi den, hvis det er muligt.  Har du brug for yderligere hjælp til installation af flere tv, længere kabel, højere antenne mm, kan dette tilkøbes. Det aftaler du med installatøren, som også kan oplyse dig om priser for at få klaret de ekstra ting.

Det får du med:

  • Vi monterer, justerer og tilslutter en ny antenne i max. 6 meters højde.
  • Vi trækker max. 15 meter kabel til 1 tv (inkl. en gennemføring via væg eller loft).
  • Vi tilslutter, foretager en kanalsøgning og opdaterer din modtagerboks eller dit Boxer Tv-modul.

Pris for antenneinstallation
Boxer Flex8 & Boxer Max: 0 kr.
Boxer Flex: 999 kr.
Boxer TV 2-kort, Mini, Boxer Mix og Boxer TV 2-pakken: 1.999 kr.

Overvejer du at opsige dit abonnement?

+

Vi sætter stor pris på vores kunder og vil derfor gerne sikre os, at der ikke er mere vi kan gøre for dig.

Det kan der være mange grunde til, at du overvejer at opsige dit abonnement. Men uanset hvilken grund du har, så vil vi gerne sikre os, at du kender alle dine muligheder, inden du beslutter dig helt. Der kommer nemlig hele tiden nye produkter, tilbud, signal- og serviceforbedringer, der betyder, at vi med stor sandsynlighed også har en løsning, der passer til dig. Vi har nok bare ikke været god nok til at fortælle dig om det.

Ring til os og lad os kigge på dine muligheder, så vi kan finde den bedste løsning til dig. Skulle du alligevel ønske at opsige dit abonnement, så hjælper vi dig naturligvis også med at få klaret den del. Tlf.: 7033 2033.

kanalsøgning

+

Det kan være nødvendigt at foretage en kanalsøgning, f.eks. når der lanceres nye kanaler, gamle kanaler forsvinder, eller du flytter til en anden del af landet. Hvordan, du foretager din digitale kanalsøgning, afhænger af dit tv – altså hvilket mærke og hvilken model, du har.

Kanalsøgning på nyere tv

+

Vi har skitseret, hvordan man foretager en kanalsøgning på de meste solgte tv. Vi fortæller dig trin for trin, hvordan du skal gøre, og viser dig skærmbillederne:

Hvis dit tv ikke er med på listen, kan du se, hvordan kanalsøgningen skal foretages lige netop på dit tv i din tv-manual. Er du stadig i tvivl, bør du kontakte din tv-leverandør eller forsøge at finde mere hjælp på producentens hjemmeside.

BEMÆRK: Hvis du stadig oplever problemer efter en kanalsøgning, kan det hjælpe at nulstille/gendanne fabriksindstillinger på udstyret.

Kanalsøgning på ældre tv

+

Hvis dit tv ikke er med på listen, kan du se, hvordan kanalsøgningen skal foretages lige netop på dit tv i din tv-manual. Er du stadig i tvivl, bør du kontakte din tv-leverandør eller forsøge at finde mere hjælp på producentens hjemmeside.

BEMÆRK: Hvis du stadig oplever problemer efter en kanalsøgning, kan det hjælpe at nulstille/gendanne fabriksindstillinger på udstyret.

Video guides

+

Vi har lavet en række instruktionsfilm, som kan hjælpe dig godt i gang med Boxer. Se vores video guides

Udstyr

+

Du bruge Boxer-udstyr til dit tv for at kunne se dine tv-kanaler. Du kan enten bruge et tv-modul, der indsættes i dit tv og derfor ikke fylder meget, eller en boks, der nemt tilsluttes til dit tv. Hvilken en af de to muligheder, du skal bruge, afhænger af dit tv.

Flere af Boxers tv-kanaler kræver modtagerudstyr med DVB-T2-teknologi - du kan se hvilke længere nede. Det betyder, at enten dit tv eller din boks skal have DVB-T2-modtager.

Udstyr til dit tv

+

Modul eller boks

  • Har du et nyere tv (fra efter 2011) med indbygget DVB-T2-modtager, skal du blot have et Boxer Tv-modul. 
    Se her om dit tv er Boxer-godkendt, og om det har DVB-T2
  • Har du et derimod et ældre tv (fra før 2011) uden indbygget DVB-T2, skal du i stedet bruge en Boxer-godkendt boks med DVB-T2 modtager. Den kan du købe hos os.

Kanaler, der kræver udstyr med dvb-t2

+

                     

 

Tv-kanaler mangler/dårligt signal

+

Mangler tv-kanaler

+

Hvis du er i sommerhuset, i campingvognen eller på båden og oplever "kodet signal", når du tænder dit tv, kan problemet løses på en af nedenstående måder, alt efter om du benytter et tv-modul eller en boks til dit Boxer-kort.

Boxer Tv-modul

Har du et Boxer Tv-modul, skal du slukke for dit tv, tage tv-modulet ud og sikre dig, at dit Boxer-kort (programkort) er korrekt indsat i tv-modulet. Tænd nu for dit tv, og indsæt derefter tv-modulet i dit tv.

Når du har sikret dig, at dit Boxer-kort og tv-modul er korrekt indsat, skal du tænde dit tv, skifte til TV 2 og vente i op til 60 minutter med tv'et tændt. Du vil nu kunne se TV igen.

Hvis du stadig ikke har noget billede: 

  • Stil dit tv på TV 2
  • Tjek din signalstyrke og kvalitet (det er forskelligt fra tv til tv, hvor i menuen du finder det – se  evt. manualen, der fulgte med dit tv).
  • Er din signalstyrke og/eller signalkvalitet under 70, så tjek om antennestik og kabel sidder korrekt i begge.

Hvis dette ikke virker, er du velkommen til at ringe, så vi kan gennemgå din installation.

Boks

Har du en boks, skal du slukke for både dit tv og din boks og tage dit Boxer-kort (programkort) ud. Indsæt derefter Boxer-kortet igen. Vær opmærksom på, at Boxer-kortet kan indsættes på forskellige måder, hvilket afhænger af mærket på din boks.

Når du har sikret dig, at dit Boxer-kort er korrekt indsat i boksen, skal du tænde dit tv og derefter din boks, skifte til TV 2 og vente i op til 60 minutter med tv'et tændt. Du vil nu kunne se tv igen.

Hvis du stadig ikke har noget billede: 

  • Stil dit tv på TV 2
  • Tjek din signalstyrke og signalkvalitet.
  • Er din signalstyrke og/eller -kvalitet under 70, så tjek om antennestik og kabel sidder korrekt i begge ender 

Hvis dette ikke virker, er du velkommen til at ringe, så vi kan gennemgå din installation.

Dårligt billede/signal

+

For at få klart billede på dit tv, kræver det, at du modtager signalet fra Boxer tilstrækkelig kraftigt og uden fejl. Hvis du oplever, at billedet på dit tv pixelerer (små firkanter i billedet) eller falder helt ud, skyldes det, at der er for mange fejl i modtagelsen af signalet.

Signalkvalitet

Hvor mange fejl, der er i modtagelsen af signalet, kan du se, når du ser på din signalkvalitet.

Benytter du et Boxer Tv-modul i stedet for en modtagerboks, kan du se i manualen til dit tv, hvordan du ser din signalkvalitet.

For at være sikker på at kunne modtage signalet uden pixelering eller udfald skal din signalkvalitet ligge på 70 % eller derover – den kan aldrig være for høj. Hvis din signalkvalitet ligger lavere end 70 %, skyldes i det i næsten alle tilfælde fejl i din installation.

Signalstyrke

Hvis du skal have flere tv tilsluttet, er det vigtigt, at du modtager et tilstrækkeligt stærkt signal. Samme sted, som du ser din signalkvalitet, vil du også kunne finde din signalstyrke, der ligesom signalkvaliteten skal ligge over 70 %. Hvis din signalstyrke er for lav, kan der monteres en forstærker, der øger styrken.

I alle tilfælde af udfordringer anbefaler vi, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør. Vi formidler gerne kontakten.

Dårligt signal

Der kan være forskellige årsager til, at dit signal er dårligt. Her kan du se nogle af de mest almindelige.

  • Knækkede eller dårlige kabler
  • Gamle ikke-isolerede antennestik
  • Gamle eller dårlige samlemuffer
  • Gamle eller dårlige vægstik
  • Gamle eller dårlige fordelere og forstærkere

Det er altid en god idé at sikre sig, at ovenstående er i orden – i langt de fleste tilfælde vil det løse problemet. Virker det stadig ikke – eller har du ikke mod på at kaste dig ud i det selv, så anbefaler Boxer altid, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør – vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Stik og kabler

Tv-signaler er sårbare og kan let forstyrres af andre elektriske signaler. Derfor skal antenneinstallationen være i orden. Det betyder, at antennekabler, stik og samlinger skal være skærmede, så andre signaler ikke kan komme ind og ødelægge billedet - det er oftes her, fejlen ligger, når signalkvaliteten er for lav. Kabler og stik holdes tætte ved hjælp af en skærm af metal. Skærmen skal dække hele forbindelsen fra start til slut, hvis den skal virke.

Du kan også se det illustreret i disse pdf-filer:

Gode husinstallationer
Dårlige husinstallationer

Antennens opsætning

Det kan være, at din antenne ikke peger i den rigtige retning. På dækningskortet kan du se, i hvilken retning antenne skal pege på netop din adresse. Vi anbefaler altid at tage kontakt til en autoriseret antenneinstallatør, hvis du skal have rettet på antennen - vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Forstyrrelse fra mobilt bredbånd

Sendefrekvenser for radio og tv samt mobiltelefoni og mobilt bredbånd eksisterer normalt side om side uden problemer. Af forskellige årsager forekommer der dog indimellem forstyrrelser, for eksempel på grund af billige eller gamle antennekabler, antennestik eller antenneforstærkere. 

Fejlkoder

+

Hvis du oplever problemer med at se dine tv-kanaler og får en fejlkode på skærmen, kan du ofte selv løse problemet. Nedenfor finder du en oversigt over de mest almindelige fejlkoder med link til en uddybende beskrivelse. De første 3 cifre angiver hvilken type Boxer-udstyr du har, og de 3 sidste angiver selve fejlkoden - du skal derfor kun fokusere på de sidste 3 cifre.

FEJLKODE XXX 001

+

Der er ikke registreret noget Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Hvis du ikke er Boxer-kunde, kan du bestille et abonnement her på siden. Hvis du derimod allerede er Boxer-kunde, skal du indsætte dit Boxer-kort, som du modtog, da du blev kunde.

Hvis du stadig får fejlen, efter at du har indsat kortet, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 002

+

Boxer-kortet (programkort) er ikke indsat korrekt

Du har muligvis vendt dit Boxer-kort (programkort) forkert.

Hvis du har en boks, kan der være forskellige retninger, som kortet kan vende. Som regel skal kortet altid indsættes i boksen med chippen først, men det kan variere, om chippen skal vende opad eller nedad. Prøv de forskellige muligheder, men husk at lade kortet side i minst 30 sek., inden du tager det ud for at prøve en anden retning. Hvis ingen af retningerne virker, kan du prøve de resterende to muligheder, hvor kortet indsættes i boksen med chippen sidst.

Hvis du har et Boxer Tv-modul, skal kortet indsættes med chippen først. Chippen skal vende mod den tykkeste del af modulet. Når du indsætter Boxer Tv-modulet i dit tv, får du som regel en meddelelse, når modtageren har fundet modulet. Hvis det ikke sker, kan du prøve at vende modulet.

FEJLKODE XXX 003

+

Der er ikke registreret et Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Du får denne fejlkode, hvis du har taget dit Boxer-kort (programkort) ud, mens tv'et står på en betalingskanal. Indsæt kortet igen for at se kanalen.

FEJLKODE XXX 004

+

Du har ikke adgang til denne kanal

Du får denne meddelelse, fordi du mangler rettigheder på dit Boxer-kort (programkort) for at se denne kanal.

Hvis du ikke har haft din modtagerboks tændt i mindst en time i løbet af den sidste uge, er det muligt, at dit kort skal opdateres. Vi sender løbende nye koder ud, og dit modtagerudstyr skal være tændt for at modtage disse koder.

Hvis du stadig får fejlen, efter at din modtagerboks har været tændt i mindst en time, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 005

+

Denne kanal er ikke med i dit Boxer-abonnement

Du får denne meddelelse, fordi kanalen ikke er del af dit Boxer-abonnement.

Hvis du ønsker at kunne se kanalen, har du mulighed for at skifte til en anden tv-pakke, der indeholder kanalen, eller du kan tilvælge/tilkøbe kanalen, hvis du har Boxer Flex eller Boxer Flex8.

FEJLKODE XXX 006

+

Der er ikke registreret noget Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Du får denne fejlkode, hvis du har taget dit Boxer-kort (programkort) ud, mens tv'et står på en betalingskanal. Indsæt kortet igen for at se kanalen.

FEJLKODE XXX 007

+

Du har indsat et programkort fra en anden udbyder end Boxer

Der er problemer med at læse dit Boxer-kort (programkort). Kontroller om du har indsat et kort fra Boxer. Hvis du har det rette kort, skal du sikre dig, at det er indsat korrekt.

FEJLKODE XXX 008

+

Der er opstået en fejl i dit Boxer Tv-modul

Der er opstået en krypteringsfejl. Kontakt venligst Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 009

+

Du har indsat et programkort fra en anden udbyder end Boxer

Der er problemer med at læse dit Boxer-kort (programkort). Kontroller om du har indsat et kort fra Boxer. Hvis du har det rigtige kort, skal du sikre dig, at det er indsat korrekt.

FEJLKODE XXX 010

+

Denne kanal er ikke med i dit Boxer-abonnement

Du får denne meddelelse, fordi kanalen ikke er del af dit Boxer-abonnement.

Hvis du ønsker at kunne se kanalen, har du mulighed for at skifte til en anden tv-pakke, der indeholder kanalen, eller du kan tilvælge/tilkøbe kanalen, hvis du har Boxer Flex eller Boxer Flex8.

FEJLKODE XXX 011

+

Dit Boxer-kort (programkort) er ved at blive opdateret

Du får denne meddelelse, fordi vi er i gang med at opdaterere dit Boxer-kort (programkort). Hvis du efter en time stadig ikke kan se dine tv-kanaler, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 012

+

Der er ikke registreret et Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Du skal bruge et Boxer-kort (programkort) fra Boxer for at se denne kanal.

Hvis du ikke er Boxer-kunde, kan du bestille et abonnement her på siden. Hvis du derimod allerede er Boxer-kunde, skal du indsætte dit Boxer-kort, som du modtog, da du blev kunde.

Hvis du stadig får fejlen, efter at du har indsat kortet, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 013

+

Du har indsat et programkort fra en anden udbyder end Boxer

Der er opstået en krypteringsfejl. Kontakt venligst Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 016

+

Der er opstået en fejl på dit Boxer-kort (programkort)

Hukommelsen på dit Boxer-kort (programkort) er fuld. Kontakt venligst Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 019

+

Boxer-kortet (programkort) er låst

Dit Boxer-kort (programkort) er låst. Dette sker, hvis du enten har opsagt dit abonnement, eller hvis der ikke er registreret betaling af abonnementet.

Boxer-kortet bliver aktiveret inden for tre dage efter registreret betaling.

Hvis kortet stadig er låst, bedes du kontakte Teknisk Support.

Dækning og frekvenser

+

Dækningskort

+

Boxer dækker mellem 99,2 og 99,5 procent af landet. Med det interaktive dækningskort kan du med det samme få at vide, hvor god dækningen er, hvor du bor - indendøre såvel som udendørs - samt hvor nærmeste tv-sender er placeret. Prøv dækningskortet


Særlige forhold

Særlige forhold som skove og betonbyggeri kan forstyrre signalet selv i de områder, hvor kortet ellers viser grønt. Er du i tvivl, så anbefaler vi, at du kontakter din lokale radio-/tv-forhandler eller antenneinstallatør.

Nogle få husstande har et analogt filter og måske en forstærker, som skal fjernes, fordi de hæmmer modtagelsen af det digitale tv-signal. Læs mere om modtagerforhold hos Digi TV

Kanalplaceringer

+

Download liste med kanalplaceringer: Kanalplaceringer pr. 1. august 2019

Sendemaster og frekvenser

+

Download oversigt over sendemaster og frekvenser: Sendemaster og frekvenser pr. 9 oktober 2019