HJÆLP TIL BREDBÅND VIA ENIIG FIBER

Mest stillede spørgsmål

Hvordan tilslutter jeg mit udstyr?
Se her hvordan du gør Luk

Se vores kvikguide eller afspil videoen nedenfor.

Manglende forbindelse
Sådan nulstiller du din router og boks Luk

Manglende forbindelse kan ofte løses ved at nulstille dit udstyr. Se vores video nedenfor, hvis du er i tvivl om, hvordan man gør.

Kan jeg genbruge min gamle router?
Desværre ikke Luk

Du kan desværre ikke benytte din gamle router. Du skal altid bruge det udstyr, du modtager fra os. 

Fakta

+

Teknologi

+

Boxer Bredbånd via Eniig fiber leveres via Eniigs fiberinfrastruktur. Eniig er en del af Norlys. Bredbånd via Eniig fiber understøtter store informationsmængder og høje hastigheder.

Boxer Bredbånd via fiber leveres via lysleder til en fiberboks hjemme hos den enkelte forbruger. Har du bredbånd via fiber skal du ikke dele din forbindelse med andre, du får ofte meget høje download og upload hastigheder og en mere stabil forbindelse. Derudover er du ikke begrænset af datapakker på dit abonnement, og du har ubegrænset data, så du kan bruge løs af din bredbåndsforbindelse uden at skulle bekymre dig.

Hastighed

+

På Boxer Bredbånd via Eniig fiber får du 1000/1000 Mbit. Du vil som udgangspunkt altid kunne trække 900 Mbit i download og 900 Mbit i upload via en kablet forbindelse. Vær dog opmærksom på at ikke alle enheder (computere, tablets, mobiltelefoner m.fl.) kan opnå en effektiv hastighed på 1000 Mbit. 

BEMÆRK: Den angivne hastighed forudsætter en kablet internetforbindelse.

Dækning

+

Eniigs fibernet dækker over 300.000 husstande. Boxer leverer på udvalgte adresser i netværket Prøv vores bredbåndstjek og se, om du kan få Boxer Bredbånd via Eniig fiber på din adresse.

Udstyr

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via Eniig fiber, modtager du også en router fra os, hvis du ønsker dette. Routeren er en Icotera i4850. Routeren understøtter både 2,4 GHz og 5 GHz, og til kablede forbindelser har routeren fire LAN porte.

IP-adresse

+

Boxer leverer altid en IP-adresse til dig i formen IPv4, som er den mest udbredte IP- form. Denne leveres som en dynamisk IP-adresse, hvilket betyder, at din IP-adresse kan skifte, hvis din router f.eks. bliver slukket i længere tid. Dette har ingen indflydelse på dit daglige brug af internettet. Det er ikke muligt at tilkøbe fast IP-adresse hos Boxer.

Abonnement

+

Binding

+

Der er 6 måneders binding på dit Boxer Bredbåndsabonnement. Bindingsperioden træder i kraft samme dag, som du har startdato på dit abonnement. Du kan se din startdato på dit ’Tillæg til Ordrebekræftelsen’.  

Fortrydelsesret

+

Du har mulighed for at fortryde din bestilling af Boxer Bredbånd 14 dage fra modtagelse af 'Tillæg til ordrebekræftelse'.

Såfremt du har modtaget udstyr fra os, skal dette returneres. Du vil modtage en 9-cifret kode ved din annullering, som skal benyttes til at sende dit udstyr retur via DAO.

Opsigelse

+

Du kan opsige dit Boxer Bredbånd med et varsel på mindst 30 dage til udgangen af din bindingsperiode. 

Ønsker du at stoppe dit Boxer Bredbåndsabonnement, inden din bindingsperiode er slut, kan dette ske mod betaling af et gebyr, der dækker abonnementsafgift i tilbageværende bindingsperiode. Kontakt Kundeservice, så hjælper vi dig. 

Du skal returnere din router, hvis du fortryder Boxer Bredbånd via Eniig fiber. Du vil modtage en 9-cifret kode ved din opsigelse, som skal benyttes til at sende dit udstyr retur via DAO.

Betaling

+

Boxer Bredbånd er månedsafregnet, og du vil få en samlet regning på tv og bredbånd, hvis du har begge produkter hos os.

Manglende betaling

+

Boxer Bredbåndskunder, der ikke betaler deres regning, sættes i restanceluk, indtil vi har modtaget betalingen. Det betyder, at der vil blive lukket for forbindelsen, indtil vi modtager bevis for, at regningen er blevet betalt. Vi åbner for forbindelsen igen, så snart vi har modtaget betalingen. BEMÆRK: Du vil blive opkrævet et gebyr for genåbning af din bredbåndsforbindelse. Du finder gebyret via vores prisliste her.

Er regningen ikke blevet betalt efter en måned, vil abonnementet blive opsagt. Er abonnementet stadig i binding, vil du blive faktureret for de resterende måneder i bindingsperioden.  

Skift af bredbåndsprodukt

+
  • Skift fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd med en streamingpakke (opgradering)
    Du kan frit skifte fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd med en streamingpakke, også selv om du er inden for dine 6 måneders bindingsperiode. BEMÆRK: Hvis du vælger at fortage en sådan opgradering af dit abonnement, så vil du starte på en ny 6 måneders bindingsperiode.

    Ønsker du at opgradere abonnement, skal du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig. 

  • Skift fra Boxer Bredbånd med en streamingpakke til Boxer Bredbånd (nedgradering)
    Du kan nedgradere dit Boxer Bredbånd med en streamingpakke til Boxer Bredbånd uden en streamingpakke med 30 dages varsel. BEMÆRK: Nedgraderingen kan først ske efter endt 6 måneders bindingsperiode, og du skal melder abonnementsskifte til os, mindst 30 dage før din bindingsperiode slutter.

    Ønsker du at skifte abonnement, skal du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig.

Skift af bredbåndsteknologi

+

Du kan som udgangspunkt frit skifte bredbåndsteknologi på dit Boxer Bredbånd også inden for din bindingsperiode, uden at det medfører start af ny bindingsperiode. Bemærk dog, at dette ikke gælder, hvis teknologiskiftet kræver installation med tekniker. I dette tilfælde skal du betale et oprettelsesgebyr for ’Installation med Tekniker’, og du starter en ny 6 måneders bindingsperiode. Du finder prisen på gebyret her

Et skifte af bredbåndsteknologi på dit Boxer Bredbånd kan foretages med 30 dages varsel. Du skifter bredbåndsteknologi ved at kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig. 

Flytning

+

Skal du flytte, og vil du gerne beholde dit Boxer Bredbånd? Det er ofte muligt at flytte dit Boxer Bredbånd til din nye adresse, men det afhænger af hvilken type bredbåndsforbindelse, du kan få på din nye adresse.

Kontakt vores Kundeservice, så vil vi hjælpe dig med at se, om du kan få Boxer Bredbånd på den nye adresse, og på hvilken type bredbåndsteknologi. 

Bestilling

+

Leveringstid ved allerede installeret fiberboks

+

Vi kan levere inden for 30 dage, såfremt din forbindelse er ledig. Hvis du har en anden udbyder i forvejen, skal du være opmærksom på, at du som hovedregel har 30 dages opsigelsesfrist, og at du kan være i bindingsperiode.

Når du bestiller Boxer Bredbånd hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende bredbåndsabonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Gør-det-selv installation (uden tekniker)

+

Med en Gør-Det-Selv-installation (Installation uden tekniker) skal du selv installere dit Boxer Bredbåndsudstyr og opsætte trådløst netværk. 

Opsigelse hos din nuværende udbyder

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via Eniig Fiber, skal du være opmærksom på, at du selv skal opsige din bredbåndsforbindelse hos din nuværende udbyder. Det er altså dit eget ansvar at huske at opsige dit nuværende bredbåndsabonnement hos din nuværende udbyder, så du ikke betaler til to forbindelser. I enkelte tilfælde kan Boxer ikke oprette en forbindelse til dig, før du har opsagt din nuværende. I de tilfælde vil du modtage en specifik mail fra os med hvad du skal gøre.

Som oftest har du 30 dages opsigelse, når du er ude af din bindingsperiode, som typisk er på 6 måneder. Vi anbefaler, at du opsiger din bredbåndsfobindelse hos din nuværende udbyder samme dag, som du bestiller dit bredbånd hos os. 

Når du bestiller Boxer Bredbånd hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende bredbåndsabonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Sådan gør du
Læs mere Læs mindre

Du kan nemt og hurtigt opsige dit bredbånd hos din nuværende udbyder, hvis du benytter denne guide og vores e-mail-skabelon:

  • Benyt vores e-mail-skabelon og kopier teksten ind i din egen e-mail (se skabelonen nedenfor).
  • Udfyld felterne i skabelonen med dine egne oplysninger.
  • Send e-mailen til den e-mail-adresse, der er skrevet ud for din udbyder i tabellen længere nede på siden.
E-mail-skabelon
Læs mere Læs mindre

Du skal kopiere teksten nedenfor og indsætte i din e-mail til din nuværende udbyder. Husk at udfylde alle felterne.

 

Hej [Indsæt navn på din nuværende udbyder]

Jeg ønsker pr. dags dato [indsæt dato] at opsige mit bredbåndsabonnement hos jer.

Samtidig ønsker jeg, at mit markedsføringssamtykke tilbagekaldes, således at I ikke længere må kontakte mig med yderligere tilbud eller produkter.

Mine oplysninger er følgende:

  • Navn: [Indsæt fulde navn]
  • Adresse: [Indsæt din adresse]
  • Postnummer og by: [Indsæt postnummer og by]
  • Kunde/Kontonummer: [Indsæt kunde-/kontonummer – du finder nummeret på din regning eller ordrebekræftelse fra din nuværende udbyder]

Bekræft gerne hurtigst muligt, at I har modtaget min opsigelse via e-mail.

 Med venlig hilsen

[indsæt fulde navn]

Find e-mail til din nuværende udbyder
Læs mere Læs mindre

Når du har udarbejdet din e-mail med din opsigelse til din nuværende udbyder, skal du sende den afsted til din udbyder. Find din udbyder på listen og kopier e-mail-adressen ind i ’Til’ feltet i din e-mail.

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, hvordan du opsiger dit bredbånd hos din nuværende udbyder, er du velkommen til at ringe til os på 7033 2033 eller skrive til kundeservice@boxertv.dk. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 9-17. 

Opsætning

+

Kvikguide

+

Klik på linket for at hente en udførlig installationsguide. Hent guide  

Se også video "Tilslutning af fiberboks og router"

Router

+

Routeren, du modtager fra Boxer, er en Icotera i4850. Routeren har 4 LAN porte, hvortil du kan kable dit udstyr ved hjælp af et netværkskabel. Routeren har indbygget wi-fi og understøtter både 2.4 GHz og 5 GHz. 

  • Kan jeg benytte min egen router?
    Hvis du ønsker at benytte din egen router i forlængelse af din Boxer-router, skal du kontakte vores kundeservice, der vil sørge for at sætte din Icotera-router i bridgemode.

  • Kan jeg koble mit eget Mesh-system eller extender efter min Boxer-router?
    Ja, du kan godt tilkoble dit eget Mesh-system eller extender efter din Boxer-router. Dette kan gøres, hvis du ønsker at skabe øget rækkevidde for dit wi-fi. Du tilkobler udstyret via en af LAN-indgangene på Boxer-routeren, og herefter skal du blot følge vejledningen til opsætning af dit Mesh-system eller extender.

    BEMÆRK: Boxer yder ikke support på din egen router, Mesh-system eller extender.

Wi-fi

+

Du får altid den bedste internetforbindelse med en kablet forbindelse fra din router til din computer, men vi ved også godt, at de fleste benytter sig af en wi-fi-forbindelse for at slippe for lange kabler.

Her får du et par gode råd til, hvordan du med et par små huskeregler kan få det optimale ud af din wi-fi-forbindelse.

  • Tjek at andet elektronisk udstyr ikke forstyrrer forbindelsen
    Står din router i nærheden af andet elektronisk udstyr, f.eks. trådløse telefoner, babyalarmer, musikanlæg, mikroovne og lignende, så er det en god idé at placere det et andet sted. Andet elektronisk udstyr kan nemlig forstyrre forbindelsen til din router, så du vil opleve en lavere wi-fi-hastighed, og forbindelsen kan også forekomme ustabil. Hvis du har mange ledninger og forlængerledninger liggende samme sted, som du har placeret din router, kan dette også have en negativ indvirkning på din wi-fi-forbindelse.
  • Placér ikke din router i et teknikskab eller op ad en massiv væg
    Den bedste placering til din router er centralt i huset og gerne så højt som muligt.  Vælger du at placere din router i et skab eller op ad en massiv væg, f.eks. en betonvæg, så har wi-fi-signalet svært ved at sende igennem, og du vil opleve en lavere og mere ustabil wi-fi-forbindelse. Placér heller ikke din router på loftet eller i kælderen, da signalet også har svært ved at sende igennem isolering.

  • Brug en anden GHz frekvens
    Din router understøtter både 2.4 og 5 GHz frekvenserne, og routeren styrer som standard selv, hvilken frekvens der passer til dit udstyr som f.eks. din PC. 5 GHz frekvensen er hurtig ved korte afstande til udstyret, og der er som regel færre brugere på denne frekvens, derfor bør 5 GHz frekvensen oftest være det rigtige valg.

    Er dit udstyr allerede indstillet til 5 GHz frekvensen, og oplever du alligevel en ustabil forbindelse f.eks. på din mobil, så prøv at logge på 2.4 GHz i stedet og se, om det forbedrer din wi-fi-hastighed. 2.4 GHz har en længere rækkevidde, men sender dog med lidt lavere hastighed. BEMÆRK: For at kunne gøre dette, kræver det, at du har forskellige logins til 2.4 GHz og 5 GHz.

    Herunder er en guide til, hvordan du laver forskellige navne og koder til frekvenserne:

    • 1. Log ind i routeren ved at skrive http://192.168.0.1 i adressefeltet i din browser for at komme til loginskærmen. OBS: Du skal være forbundet til routeren enten via wi-fi eller kabel i den aktive port for at kunne ændre navn og kode.
    • 2. Log ind med følgende information:
          Username: admin
          Password: admin
    • 3. Under menupunktet ’Settings’ vil der fremgå to linjer med wi-fi: 802.11b/g/n er 2.4Ghz-forbindelsen, og 802.11ac er 5Ghz-forbindelsen.
    • 4. Klik på den linje, hvor navnet ønskes ændret.
    • 5. Skift navnet til det ønskede (det kunne f.eks. være, at man ønsker at ændre 5Ghz-forbindelsen fra FTTH_XX1153 til FTTH_XX1153_5GHz). Password kan man med fordel lade være det samme på begge netværk.
    • 6. Når de ønskede ændringer er foretaget, skal der gemmes ved at trykke på knappen ’Save’ nede i bunden og herefter trykke på knappen ’Apply’ og lukke ned for browseren med administrationssiden.
    • 7. Nu kan der logges på de nye netværk, som nu er opdelt med nye SSID-navne.

Support

+

Virker ikke

+
  • Tjek om din adresse er ramt af nedbrud
    Har du mistet internetforbindelsen? Så er det en god idé at starte med at tjekke, om din adresse er ramt af nedbrud. Det kan nemlig være forklaringen på, at du pludselig har mistet internetforbindelsen. Du finder information om nedbrud og servicearbejde her.

  • Genstart din router
    Du har sikkert hørt det før, og måske har du allerede prøvet det, men ofte er det nok at genstarte din router for at få internetforbindelsen tilbage. Sådan genstarter du:
    1. Find ON/OFF-knappen på bagsiden af din router og sluk routeren.
    2. Vent herefter 30 sekunder, og tænd derefter for routeren igen.
    3. Der kan gå op til 20 minutter, før der igen bør være internetforbindelse

  • Tjek om der er lys i de rigtige lamper
    Hjalp det ikke at genstarte din router? Tjek om din router fungerer, som den skal, ved at se om der er lys i de rigtige knapper på routeren. Der skal være konstant lys i WAN-symbolet, så der er forbindelse til internettet.

    Er du på wi-fi, skal der også være lys i wi-fi-lampen på routeren. 
  • Nulstil din router
    Hvis det stadig ikke er lykkedes dig at få forbindelsen tilbage, kan du prøve at nulstille din router. Husk, at routeren skal være tændt for at kunne nulstille den korrekt. Når du nulstiller routeren, skal du være opmærksom på, at den går tilbage til fabriksindstillinger. Dvs. at netværksnavn og kode også resettes til de informationer, der står på din router. Se video "Nulstilling af router" 

    Sådan nulstiller du din router: 
    1. Find reset-knappen på bagsiden af routeren. Knappen hedder ’Factory Reset’.
    2. Brug en spids genstand som f.eks. enden af en clips til at trykke knappen ind med i 15 sekunder.
    3. Din router går nu i gang med at genstarte. Bemærk, der kan gå op til 30 minutter, før routeren er nulstillet og klar til brug igen.

  • Nulstil din fiberboks
    Hvis du forsat står uden internet, kan nulstillingen af din fiberboks være løsningen. Se video "Nulstilling af fiberboks

  • Har du stadig ingen internetforbindelse?
    Kan du stadig ikke komme på internettet, så kontakt vores Kundeservice, så hjælper vi dig.

Ustabilt

+
  • Placering af din router
    De trådløse signaler til din router kan påvirkes alt efter, hvor du har placeret routeren. Det er bedst at placere din router højt og så centralt som muligt i din bolig, så den kan sende og modtage signaler så uhindret som muligt for at være mest effektiv. Placer ikke din router inde i et skab, op ad en massiv væg, f.eks. en betonvæg, eller i kælderen/på loftet, da signalet kan have svært ved at sende igennem vægge og isolering. 

  • Brug dit netværkskabel
    Du får altid den bedste og mest stabile internetforbindelse, hvis du har tilsluttet din computer med et netværkskabel i stedet for at bruge en wi-fi-forbindelse.

  • Flyt andet trådløst udstyr væk fra din router
    Hvis du ikke har mulighed for at benytte netværkskablet i din computer, så kan det afhjælpe at flytte andet elektronisk udstyr væk fra din router, så det ikke forringer din trådløse wi-fi-forbindelse. Udstyr, der kan forstyrre signalet, kan f.eks. være trådløse telefoner, musikanlæg, babyalarmer eller mikroovne. Har du mange ledninger og forlængerledninger liggende samme sted, som du har placeret din router, kan dette også have en indvirkning på din wi-fi forbindelse.

  • Brug en anden GHz frekvens
    Din router understøtter både 2.4 og 5 GHz frekvenserne, og routeren styrer som standard selv hvilken frekvens, der passer til dit udstyr som f.eks. din PC. 5 GHz frekvensen er hurtig ved korte afstande til udstyret, og der er som regel færre brugere på denne frekvens, derfor bør 5 GHz frekvensen oftest være det rigtige valg.

    Er dit udstyr allerede indstillet til 5 GHz frekvensen, og oplever du alligevel en ustabil forbindelse f.eks. på din mobil, så prøv at logge på 2.4 GHz i stedet, og se om det forbedrer din wi-fi-hastighed. 2.4 GHz har en længere rækkevidde, men sender dog med lidt lavere hastighed. BEMÆRK: For at kunne gøre dette, kræver det, at du har forskellige logins til 2.4 GHz og 5 GHz.

    Herunder er en guide til hvordan du laver forskellige navne og koder til frekvenserne:

    1.  Log ind i routeren ved at skrive http://192.168.0.1 i adressefeltet i din browser for at komme til loginskærmen. OBS: Du skal være forbundet til routeren enten via WiFi eller kabel i den aktive port for at kunne ændre navn og kode.

    2. Log ind med den følgende information:
        Username: admin
        Password: admin

    3. Under menupunktet ’Settings’ vil der fremgå to linjer med wi-fi:
        802.11b/g/n er 2.4Ghz forbindelsen
        802.11ac er 5Ghz forbindelsen.

    4. Klik på den linje hvor navnet ønskes ændret.

    5. Skift navnet til det ønskede – det kunne f.eks. være at man ønskede at ændre 5Ghz forbindelsen fra FTTH_XX1153 til FTTH_XX1153_5GHz. Password kan man med fordel lade være det samme på begge netværk.

    6. Når de ønskede ændringer er foretaget, skal der gemmes ved at trykke på knappen ’Save’ nede i bunden og herefter trykke på knappen ’Apply’ og lukke ned for browseren med administrationssiden.

    7.Nu kan der logges på de nye netværk, som nu er opdelt med nye SSID-navne.

Manglende hastighed

+
  • Har du målt din hastighed via wi-fi eller kablet forbindelse
    Du får altid den bedste og mest stabile internetforbindelse, hvis du har tilsluttet din computer med et netværkskabel i stedet for at bruge en wi-fi-forbindelse, da du dermed ikke skal dele netværkskapaciteten med andet elektronisk udstyr på samme måde, som du skal med den begrænsede trådløse netværkskapacitet..

    BEMÆRK: Den hastighed, der står opgivet i dit 'Tillæg til ordrebekræftelsen', er den, du kan trække via en kablet internetforbindelse. Da det er meget individuelt, hvor god en wi-fi-forbindelse man kan få i sin bolig, kan vi ikke garantere dig, at du kan trække den lovede hastighed via din wi-fi-forbindelse.  

  • Har du prøvet at genstarte din router?
    Er din computer allerede tilsluttet en kablet internetforbindelse, så prøv at genstarte din router og se om det afhjælper problemet. Sådan genstarter du din router:

    1) Find ON/OFF-knappen på bagsiden af din router, sluk routeren.
    2) Vent herefter 30 sekunder, og tænd derefter for routeren igen.
    3) Der kan gå op til 20 minutter før der igen bør være internetforbindelse

  • Få hjælp af vores Kundeservice
    Trækker du fortsat ikke den hastighed, som du er blevet lovet, så kontakt vores Kundeservice, så hjælper vi dig med at fejlsøge på din forbindelse og booke et teknikerbesøg, hvis det er nødvendigt.

Trådløst netværk

+

Nedenfor kan du se, hvordan man ændrer kode for både 2.4 GHz og 5 GHz. Ønsker du at kunne logge på dem individuelt, skal du give dem to forskellige navne og koder. 

  • Log ind i routeren ved at skrive http://192.168.0.1 i adressefeltet i din browser for at komme til loginskærmen. OBS: Du skal være forbundet til routeren enten via wi-fi eller kabel i den aktive port for at kunne ændre navn og kode.

  • Log ind med følgende information:
    Username: admin
    Password: admin

  • Under menupunktet ’Settings’ vil der fremgå to linjer med wi-fi:
    802.11b/g/n er 2.4Ghz-forbindelsen
    802.11ac er 5Ghz-forbindelsen.

  • Klik på den linje, hvor navnet ønskes ændret.

  • Skift navnet til det ønskede (det kunne f.eks. være, at man ønsker at ændre 5Ghz-forbindelsen fra FTTH_XX1153 til FTTH_XX1153_5GHz). Password kan man med fordel lade være det samme på begge netværk.

  • Når de ønskede ændringer er foretaget, skal der gemmes ved at trykke på knappen ’Save’ nede i bunden og herefter trykke på knappen ’Apply’ og lukke ned for browseren med administrationssiden.

  • Nu kan der logges på de nye netværk, som nu er opdelt med nye SSID-navne.

Tekniker

+

Der kan være flere årsager til, at du kan få brug for et teknikerbesøg, f.eks. hvis du har manglende eller ustabil internetforbindelse. Inden vi booker et teknikerbesøg til dig, vil vores Bredbåndssupportere altid forsøge at hjælpe dig først. Ofte kan dine problemer nemlig løses ved at genstarte din router eller foretage små justeringer i opsætningen af routeren.  

Konkluderer vores Bredbåndssupportere, at de ikke kan løse problemet, så bestiller vi en fejlretningstekniker til dig.   

  • Hvornår kommer teknikeren?
    Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum, og 30 minutter før han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 

  • Skal jeg være hjemme på adressen?
    Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din Boxer Bredbåndsforbindelse.

    Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  

  • VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
    Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.

  • Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
    Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

  • Er fejlen forsvundet inden teknikerbesøget?
    Hvis du har fejlmeldt dit Boxer Bredbåndsforbindelse, er det vigtigt, at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde igen, inden teknikeren har været ude på adressen. På den måde er der en anden kunde, der kan få glæde af teknikeren i stedet for.

  • Har du brug for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget?
    Får du behov for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget, er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter vores Kundeservice, så vi kan finde en anden tid til dig. Du skal senest kontakte os 48 timer før det aftalte teknikerbesøg, hvis du ønsker at ændre tidspunktet. På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr for Forgæves Teknikerbesøg, og teknikeren kan nå at blive ombooket til en anden kunde, som også står og har brug for hjælp fra en tekniker.  Du finder gebyrprisen for et forgæves teknikerbesøg på vores prisliste her.

  • Hvem betaler for teknikerbesøget?
    Se nedenstående eksempler:

    Ustabilt signal
    Hvis signalet fra os er ustabilt, og dette er årsagen til, at du oplever en ustabil internetforbindelse, så er det naturligvis Boxer, der betaler regningen til teknikerbesøget.

    Fejl på dit Boxer-udstyr
    Hvis fejlen ligger i dit Boxer-udstyr, så er det Boxers ansvar at udbedre fejlen hurtigst muligt, og du vil ikke skulle betale for nyt udstyr.

    Defekt fiberboks i dit hjem
    Har du en fiberboks i dit hjem med et defekt stik, så udbedrer vores samarbejdspartner fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt at du ikke selv er skyld i at fejlen er opstået. 

    Fejl på stikledningen
    Signalet fra Boxer kommer ind i din bolig via en stikledning (en ledning der kommer udefra og ind i din bolig). Boxers samarbejdspartner har ansvaret for signalet og installationen ind til stikket i din bolig. Derfor sørger vi for at få udbedret fejlen, uden at du skal betale noget, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.

Videoguides

+

Nogle af vores fantastiske medarbejdere i kundeservice har lavet nogle korte videoguides, så du hurtigt kan se, hvordan man f.eks. tilslutter boksen, nulstiller routeren og meget andet.