HJÆLP TIL BREDBÅND VIA TELEFONSTIKKET (DSL)

Fakta

+

Teknologi

+

Boxer Bredbånd via telefonstikket også kaldet DSL leveres via de eksisterende telefonkabler og stik i din bolig. De fleste danskere har stadig telefonkabler og stik ind til deres hus. Det er kun i helt nybyggede huse, at der muligvis ikke er ført telefonkabler og stik ind. Bredbånd via telefonstikket er den mest udbredte bredbåndsteknologi i Danmark, og altså den teknologi som de fleste danskere får leveret deres internet igennem.

Med Boxer Bredbånd via telefonstikket er du ikke begrænset af datapakker på dit abonnement. Du har ubegrænset data, så du kan bruge løs af din bredbåndsforbindelse uden at skulle bekymre dig.

Du skal være opmærksom på, at den hastighed, som du kan trække på adressen, har betydning for, hvor hurtig din internetforbindelse er. Læs mere om hastigheden på Boxer Bredbånd via telefonstikket under punktet hastighed

For bredbånd via telefonstikket (DSL) findes der to forskellige teknologier: ADSL og VDSL. Boxer leverer bredbånd via begge teknologier. Hvilken teknologi, du kan få, afhænger af afstanden fra din bolig og hen til centralen, hvor dine telefonkabler er tilsluttet.

  • ADSL gør det muligt at levere op til ca. 24 Mbit/s, dog afhængigt af afstanden
  • VDSL gør det muligt at levere op til 100 Mbit/s, dog afhængig af afstanden

For bredbånd via telefonstikket skal du være opmærksom på, at der findes to forskellige stik-typer, når du skal tilslutte din router. Du kan have enten et 3-benet telefonstik eller et mulitstik, og i nogle tilfælde kan du også have begge dele.

Du finder hjælp til opsætning af dit udstyr her.

Hastighed

+

På Boxer Bredbånd via telefonstikket kan du få op til 100/25 Mbit i hastighed. Din hastighed afhænger af, hvor langt du bor fra en central. Via vores bredbåndstjek kan du se, hvilken hastighed du kan få.

BEMÆRK: Den hastighed, der står opgivet i dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, er den hastighed, som du kan trække via en kablet internetforbindelse. Da det er meget individuelt, hvor god en wi-fi-forbindelse man kan få i sin bolig, kan vi ikke garantere, at du kan trække den samme hastighed via wi-fi.  

Dækning

+

Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL) dækker 95 % af de danske husstande. Boxer Bredbånd via telefonstikket kan leveres således:

  • 8 % af de danske husstande kan opnå 100 Mbit/s
  • 30 % kan opnå 50 Mbit/s
  • 70 % kan opnå 20 Mbit/s
  • 99 % kan opnå 5 Mbit/s 

Via vores bredbåndstjek kan du se hvilken hastighed, Boxer kan tilbyde på din adresse.

Udstyr

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via telefonstikket, modtager du også en router fra os. Routeren er en HGW5 Kaon 3420 trådløs router. Routeren understøtter både 2,4 GHz og 5 GHz, og til kablede forbindelser har routeren fire LAN porte.  

IP-adresse

+

Boxer leverer altid en IP-adresse til dig i formen IPv4, som er den mest udbredte IP form. Denne leveres som en dynamisk IP-adresse, hvilket betyder, at den tildelte IP-adresse kan variere i løbet af døgnet. Dette har ingen indflydelse på dit daglige brug af internettet. Det er ikke muligt at tilkøbe fast IP-adresse hos Boxer.

Abonnement

+

Binding

+

Der er 6 måneders binding på dit Boxer Bredbåndsabonnement. Bindingsperioden træder i kraft samme dag som du har startdato på dit abonnement. Du kan se din startdato på dit ’Tillæg til Ordrebekræftelsen’.  

Fortrydelsesret

+

Du har mulighed for at fortryde din bestilling af Boxer Bredbånd 14 dage fra modtagelse af Tillæg til ordrebekræftelse.

Du skal ikke returnere din router, hvis du opsiger dit Boxer Bredbånd via telefonstikket. Du skal blot aflevere den på en genbrugsstation i nærheden af dig.

Opsigelse

+

Du kan opsige dit Boxer Bredbånd med et varsel på mindst 30 dage til udgangen af din bindingsperiode. 

Ønsker du at stoppe dit Boxer Bredbåndsabonnement, inden din bindingsperiode er slut, kan dette ske mod betaling af et gebyr, der dækker abonnementsafgift i tilbageværende bindingsperiode. Kontakt Kundeservice, så hjælper vi dig. 

Du skal ikke returnere din router, hvis du opsiger dit Boxer Bredbånd via telefonstikket. Du skal blot aflevere den på en genbrugsstation i nærheden af dig.

Betaling

+

Boxer Bredbånd er månedsafregnet på samme vis som vores tv-abonnementer, og du vil få en samlet regning på tv og bredbånd, hvis du har begge produkter hos os.

Manglende betaling

+

Boxer Bredbåndskunder, der ikke betaler deres regning, sættes i restanceluk, indtil vi har modtaget betalingen. Det betyder, at der vil blive lukket for forbindelsen, indtil vi modtager bevis for, at regningen er blevet betalt.

Er regningen ikke blevet betalt efter en måned, vil abonnementet blive opsagt. Er abonnementet stadig i binding, vil du blive faktureret for de resterende måneder i bindingsperioden.  

Skift af bredbåndsprodukt

+
  • Skift fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd med en streamingpakke (opgradering)
    Du kan frit skifte fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd med en streamingpakke, også selv om du er inden for dine 6 måneders bindingsperiode. BEMÆRK: Hvis du vælger at fortage en sådan opgradering af dit abonnement, så vil du starte på en ny 6 måneders bindingsperiode.

    Ønsker du at opgradere abonnement, skal du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig. 

  • Skift fra Boxer Bredbånd med en streamingpakke til Boxer Bredbånd (nedgradering)
    Du kan nedgradere dit Boxer Bredbånd med en streamingpakke til Boxer Bredbånd uden en streamingpakke med 30 dages varsel. BEMÆRK: Nedgraderingen kan først ske efter endt 6 måneders bindingsperiode, og du skal melder abonnementsskifte til os, mindst 30 dage før din bindingsperiode slutter.

    Ønsker du at skifte abonnement, skal du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig.

Skift af bredbåndsteknologi

+

Du kan som udgangspunkt frit skifte bredbåndsteknologi på dit Boxer Bredbånd også inden for din bindingsperiode, uden at det medfører start af ny bindingsperiode. Bemærk dog, at dette ikke gælder, hvis teknologiskiftet kræver installation med tekniker. I dette tilfælde skal du betale et oprettelsesgebyr for ’Installation med Tekniker’, og du starter en ny 6 måneders bindingsperiode. Du finder prisen på gebyret her

Et skifte af bredbåndsteknologi på dit Boxer Bredbånd kan foretages med 30 dages varsel. Du skifter bredbåndsteknologi ved at kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig. 

Flytning

+

Skal du flytte, og vil du gerne beholde dit Boxer Bredbånd? Det er ofte muligt at flytte dit Boxer Bredbånd til din nye adresse, men det afhænger af hvilken type bredbåndsforbindelse, du kan få på din nye adresse.

Kontakt vores Kundeservice, så vil vi hjælpe dig med at se, om du kan få Boxer Bredbånd på den nye adresse, og på hvilken type bredbåndsteknologi. 

Bestilling

+

Leveringstid

+

Vi kan levere inden for 30 dage, såfremt din forbindelse er ledig. Hvis du har en anden udbyder i forvejen, skal du være opmærksom på, at du som hovedregel har 30 dages opsigelsesfrist, og at du kan være i bindingsperiode.

Når du bestiller Boxer Bredbånd hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende bredbåndsabonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Gør-det-selv installation (uden tekniker)

+

Med en Gør-Det-Selv-installation (Installation uden tekniker) skal du selv installere dit Boxer Bredbåndsudstyr og opsætte trådløst netværk. Du kan se, om du kan få Boxer Bredbånd med en Gør-Det-Selv-løsning i forbindelse med din bestilling. En Gør-Det-Selv-installation koster dig ikke noget.

Godt-i-gang installation (med tekniker)

+

I nogle tilfælde er der behov for teknikerbesøg i forbindelse med installation af Boxer Bredbånd, også kaldet en Godt-I-Gang eller Installation med tekniker. Det kan f.eks. være, at der skal foretages noget arbejde på stikledningen ind til din bolig, og/eller at dit stik i huset skal skiftes. Teknikeren hjælper desuden med korrekt opsætning af din router.  

BEMÆRK: Ved en Godt-I-Gang-installation hjælper teknikeren med at tilslutte én enhed, f.eks. din PC til internettet, og du skal selv efterfølgende tilslutte resten af dit udstyr, som du ønsker internetforbindelse til.

Du vil allerede ved bestilling af Boxer Bredbånd få at vide, om der er behov for teknikerbesøg i forbindelse med installationen, og hvad prisen er. Du kan også se prisen på ’Installation med tekniker’ her.

  • Hvornår kommer teknikeren?
    Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum samt 30 minutter før, han går i gang med opgaven.

    BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 

  • Skal jeg være hjemme på adressen?
    Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din Boxer Bredbåndsforbindelse.

    Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  

  • VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
    Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.

  • Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
    Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

Opsigelse

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via telefonstikket, skal du ikke selv opsige din nuværende bredbåndsforbindelse. Det hjælper vi dig med. Vi skal blot bruge dit kunde-/kontonummer hos din nuværende udbyder, så klarer vi resten for dig. Og vi sørger selvfølgelig for, at du ikke vil opleve nedetid eller overlap fra din gamle udbyder i forbindelse med skiftet til Boxer.

Du skal give os dit kunde-/kontonummer i forbindelse med bestilling af Boxer Bredbånd, så vi anbefaler, at du har fundet det frem, inden du ringer til os eller bestiller via her på boxer.dk. Du finder dit kunde-/kontonummer på din regning fra din nuværende udbyder.

Fastnet

+

Ja, i de fleste tilfælde kan du godt beholde din fastnetforbindelse, når du får Boxer Bredbånd via telefonstikket eller flytter dit Boxer Bredbånd med til en ny adresse. Kun i få tilfælde er det ikke muligt, det afhænger af den installation, du har på adressen.

Er du i tvivl, om du kan beholde din fastnetforbindelse, når du får Boxer Bredbånd eller flytter, så kan du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig med at undersøge dette.

Opsætning

+

Kvikguide

+

Klik på linket for at hente en udførlig installationsguide. Hent guide

Router

+

Routeren, du modtager fra Boxer, er en KAON 3420. Routeren har 4 LAN porte, hvortil du kan kable dit udstyr ved hjælp af et netværkskabel. Herudover har routeren indbygget wi-fi, som kræver både 2.4 GHz og 5 GHz.  

  • Kan jeg benytte min egen router?
    Ja, det kan du. Boxer anbefaler dog som udgangspunkt, at du altid benytte Boxers udstyr, da det også kun er med Boxers udstyr, at vi kan sikre, at du har den lovede hastighed. 

    Ønsker du udelukkende at benytte din egen router, skal du sætte Boxers router i bridge mode. Dette betyder, at Boxer-routeren videresender internetsignalet til din egen router. Dette gøres via følgende fremgangsmåde: 

    1. Åben en browser på din PC som er koblet på netværket
    2. Skriv ’192.168.0.1’ i adressefeltet og tryk ’Enter’
    3. Her skal du logge ind med:
        a) Brugernavn: admin
        b) Adgangskode: Findes på Boxer routeren som ”Admin password”
    4. Klik på ”Status” i menuen i venstre side
    5. Herefter vælg ”Bridge Mode” i menuen i venstre side
    6. Kryds af i ”Activate Bridge Mode”
    7. Klik på ”Apply/Save” i højre side
    8. Boxer-routeren vil nu genstarte, og starte op i Bridge Mode
    9. Tilslut nu din egen router og følg den medfølgende vejledning for opsætning

    BEMÆRK: Boxer yder ikke support på din egen router.

  • Kan jeg koble min egen router eller en extender på min Boxer-router?
    Ja, du kan godt tilkoble din egen router eller extender på Boxer-routeren. Dette kan gøres, hvis du ønsker at skabe øget rækkevidde for dit wi-fi. Du tilkobler udstyret via en af LAN-indgangene på Boxer-routeren, og herefter skal du blot følge vejledningen til opsætning af din egen router eller extender.

    BEMÆRK: Boxer yder ikke support på din egen router eller extender. 

Wi-fi

+

Du får altid den bedste internetforbindelse med en kablet forbindelse fra din router til din computer, men vi ved også godt, at de fleste benytter sig af en wi-fi-forbindelse for at slippe for lange kabler.

Her får du et par gode råd til, hvordan du med et par små huskeregler kan få det optimale ud af din wi-fi-forbindelse.

  • Tjek at andet elektronisk udstyr ikke forstyrrer forbindelsen
    Står din router i nærheden af andet elektronisk udstyr, f.eks. trådløse telefoner, babyalarmer, musikanlæg, mikroovne og lignende, så er det en god idé at placere det et andet sted. Andet elektronisk udstyr kan nemlig forstyrre forbindelsen til din router, så du vil opleve en lavere wi-fi-hastighed, og forbindelsen kan også forekomme ustabil. Hvis du har mange ledninger og forlængerledninger liggende samme sted, som du har placeret din router, kan dette også have en negativ indvirkning på din wi-fi-forbindelse.
  • Placér ikke din router i et teknikskab eller op ad en massiv væg
    Den bedste placering til din router er centralt i huset og gerne så højt som muligt.  Vælger du at placere din router i et skab eller op ad en massiv væg, f.eks. en betonvæg, så har wi-fi-signalet svært ved at sende igennem, og du vil opleve en lavere og mere ustabil wi-fi-forbindelse. Placér heller ikke din router på loftet eller i kælderen, da signalet også har svært ved at sende igennem isolering.

  • Brug en anden GHz frekvens
    Din router understøtter både 2.4 og 5 GHz frekvenserne, og routeren styrer som standard selv, hvilken frekvens der passer til dit udstyr som f.eks. din PC. 5 GHz frekvensen er hurtig ved korte afstande til udstyret, og der er som regel færre brugere på denne frekvens, derfor bør 5 GHz frekvensen oftest være det rigtige valg.

    Er dit udstyr allerede indstillet til 5 GHz frekvensen, og oplever du alligevel en ustabil forbindelse f.eks. på din mobil, så prøv at logge på 2.4 GHz i stedet og se, om det forbedrer din wi-fi-hastighed. 2.4 GHz har en længere rækkevidde, men sender dog med lidt lavere hastighed. BEMÆRK: For at kunne gøre dette, kræver det, at du har forskellige logins til 2.4 GHz og 5 GHz.

    Herunder er en guide til, hvordan du laver forskellige navne og koder til frekvenserne:

    • 1. Åben en browser på din PC som er koblet på netværket
    • 2. Skriv ’192.168.1.1’ i adressefeltet og tryk ’Enter’
    • 3. Her skal du logge ind med:
          Brugernavn: admin
          Adgangskode: Findes på Boxer routeren som ”Admin password”
    • 4. Herefter klikker du på ”WiFi aktiv”
    • 5. Klik på ”WiFi modem…” ud for 2,4GHz netværket
    • 6. Ved ”Netværksnavn (SSID)” kan du skrive et selvvalgt netværksnavn
    • 7. Ved ”Sikkerhedsnøgle” kan du skrive en selvvalgt kode
    • 8. Klik ”Gem”
    • 9. Klik nu på ”WiFi modem…” ud for 5GHz netværket 
    • 10. Ved ”Netværksnavn (SSID)” skriv samme navn som ved 2,4GHz
    • 11. Ved ”Sikkerhedsnøgle” skriv samme kode som 2,4GHz
    • 12. Klik ”Gem”

Support

+

Virker ikke

+
  • Tjek om din adresse er ramt af nedbrud
    Har du mistet internetforbindelsen? Så er det en god idé at starte med at tjekke, om din adresse er ramt af nedbrud. Det kan nemlig være forklaringen på, at du pludselig har mistet internetforbindelsen. Du finder information om nedbrud og servicearbejde her.

  • Genstart din router
    Du har sikkert hørt det før, og måske har du allerede prøvet det, men ofte er det nok at genstarte din router for at få internetforbindelsen tilbage. Sådan genstarter du:
    1. Find ON/OFF-knappen på bagsiden af din router og sluk routeren.
    2. Vent herefter 30 sekunder, og tænd derefter for routeren igen.
    3. Der kan gå op til 20 minutter, før der igen bør være internetforbindelse

  • Tjek om der er lys i de rigtige lamper
    Hjalp det ikke at genstarte din router? Tjek om din router fungerer, som den skal, ved at se om der er lys i de rigtige knapper på routeren. Der skal være konstant lys i tre af knapperne:
    1. Power
    2. DSL1
    3. Internet

    Er du på wi-fi, skal der også være lys i wi-fi-lampen på routeren. 

  • Nulstil din router
    Hvis det stadig ikke er lykkedes dig at få forbindelsen tilbage, kan du prøve at nulstille din router. Husk, at routeren skal være tændt for at kunne nulstille den korrekt. Når du nulstiller routeren, skal du være opmærksom på, at den går tilbage til fabriksindstillinger. Dvs. at netværksnavn og kode også resettes til de informationer, der står på din router.

    Sådan nulstiller du din router: 
    1. Find reset-knappen på bagsiden af routeren. Knappen hedder ’Factory Reset’.
    2. Brug en spids genstand som f.eks. enden af en clips til at trykke knappen ind med i 15 sekunder.
    3. Din router går nu i gang med at genstarte. Bemærk, der kan gå op til 30 minutter, før routeren er nulstillet og klar til brug igen

  • Har du stadig ingen internetforbindelse?
    Kan du stadig ikke komme på internettet, så kontakt vores Kundeservice, så hjælper vi dig.

Ustabilt

+
  • Placering af din router
    De trådløse signaler til din router kan påvirkes alt efter, hvor du har placeret routeren. Det er bedst at placere din router højt og så centralt som muligt i din bolig, så den kan sende og modtage signaler så uhindret som muligt for at være mest effektiv. Placer ikke din router inde i et skab, op ad en massiv væg, f.eks. en betonvæg, eller i kælderen/på loftet, da signalet kan have svært ved at sende igennem vægge og isolering. 

  • Brug dit netværkskabel
    Du får altid den bedste og mest stabile internetforbindelse, hvis du har tilsluttet din computer med et netværkskabel i stedet for at bruge en wi-fi-forbindelse.

  • Flyt andet trådløst udstyr væk fra din router
    Hvis du ikke har mulighed for at benytte netværkskablet i din computer, så kan det afhjælpe at flytte andet elektronisk udstyr væk fra din router, så det ikke forringer din trådløse wi-fi-forbindelse. Udstyr, der kan forstyrre signalet, kan f.eks. være trådløse telefoner, musikanlæg, babyalarmer eller mikroovne. Har du mange ledninger og forlængerledninger liggende samme sted, som du har placeret din router, kan dette også have en indvirkning på din wi-fi forbindelse.

  • Brug en anden GHz frekvens
    Din router understøtter både 2.4 og 5 GHz frekvenserne, og routeren styrer som standard selv hvilken frekvens, der passer til dit udstyr som f.eks. din PC. 5 GHz frekvensen er hurtig ved korte afstande til udstyret, og der er som regel færre brugere på denne frekvens, derfor bør 5 GHz frekvensen oftest være det rigtige valg.

    Er dit udstyr allerede indstillet til 5 GHz frekvensen, og oplever du alligevel en ustabil forbindelse f.eks. på din mobil, så prøv at logge på 2.4 GHz i stedet, og se om det forbedrer din wi-fi-hastighed. 2.4 GHz har en længere rækkevidde, men sender dog med lidt lavere hastighed. BEMÆRK: For at kunne gøre dette, kræver det, at du har forskellige logins til 2.4 GHz og 5 GHz.

    Herunder er en guide til hvordan du laver forskellige navne og koder til frekvenserne:

    1. Åben en browser på din PC som er koblet på netværket
    2. Skriv ’192.168.1.1’ i adressefeltet og tryk ’Enter’
    3. Her skal du logge ind med:
        a) Brugernavn: admin
        b) Adgangskode: Findes på Boxer routeren som ”Admin password”
    4. Herefter klikker du på ”WiFi aktiv”
    5. Klik på ”WiFi modem…” ud for 2,4GHz netværket
    6. Ved ”Netværksnavn (SSID)” kan du skrive et selvvalgt netværksnavn
    7. Ved ”Sikkerhedsnøgle” kan du skrive en selvvalgt kode
    8. Klik ”Gem”
    9. Klik nu på ”WiFi modem…” ud for 5GHz netværket 
    10. Ved ”Netværksnavn (SSID)” skriv samme navn som ved 2,4GHz
    11. Ved ”Sikkerhedsnøgle” skriv samme kode som 2,4GHz
    12. Klik ”Gem”

  • Få hjælp af vores kundeservice
    Var der ingen af ovenstående tips der hjalp til at gøre din bredbåndsforbindelse mere stabil, så kontakt vores Kundeservice, der kan hjælpe dig med at fejlsøge på din forbindelse og løse problemet eller booke et teknikerbesøg til dig.

Manglende hastighed

+
  • Har du målt din hastighed via wi-fi eller kablet forbindelse
    Du får altid den bedste og mest stabile internetforbindelse, hvis du har tilsluttet din computer med et netværkskabel i stedet for at bruge en wi-fi-forbindelse, da du dermed ikke skal dele netværkskapaciteten med andet elektronisk udstyr på samme måde, som du skal med den begrænsede trådløse netværkskapacitet..

    BEMÆRK: Den hastighed, der står opgivet i dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, er den, du kan trække via en kablet internetforbindelse. Da det er meget individuelt, hvor god en wi-fi-forbindelse man kan få i sin bolig, kan vi ikke garantere dig, at du kan trække den lovede hastighed via din wi-fi-forbindelse.  

  • Har du prøvet at genstarte din router?
    Er din computer allerede tilsluttet en kablet internetforbindelse, så prøv at genstarte din router og se om det afhjælper problemet. Sådan genstarter du din router:

    1) Find ON/OFF-knappen på bagsiden af din router, sluk routeren.
    2) Vent herefter 30 sekunder, og tænd derefter for routeren igen.
    3) Der kan gå op til 20 minutter før der igen bør være internetforbindelse

  • Få hjælp af vores Kundeservice
    Trækker du fortsat ikke den hastighed, som du er blevet lovet, så kontakt vores Kundeservice, så hjælper vi dig med at fejlsøge på din forbindelse og booke et teknikerbesøg, hvis det er nødvendigt.

Trådløst netværk

+

Nedenfor kan du se, hvordan man ændrer kode for både 2.4 GHz og 5 GHz. Ønsker du at kunne logge på dem individuelt, skal du give dem to forskellige navne og koder. 

  1. Åben en browser på din PC som er koblet på netværket
  2. Skriv ’192.168.1.1’ i adressefeltet og tryk ’Enter’
  3. Her skal du logge ind med:
    Brugernavn: admin
    Adgangskode: Findes på Boxer routeren som ”Admin password”
  4. Herefter klikker du på ”WiFi aktiv”
  5. Klik på ”WiFi modem…” ud for 2,4GHz netværket
  6. Ved ”Netværksnavn (SSID)” kan du skrive et selvvalgt netværksnavn
  7. Ved ”Sikkerhedsnøgle” kan du skrive en selvvalgt kode
  8. Klik ”Gem”
  9. Klik nu på ”WiFi modem…” ud for 5GHz netværket 
  10. Ved ”Netværksnavn (SSID)” skriv samme navn som ved 2,4GHz
  11. Ved ”Sikkerhedsnøgle” skriv samme kode som 2,4GHz
  12. Klik ”Gem”

Tekniker

+

Der kan være flere årsager til, at du kan få brug for et teknikerbesøg, f.eks. hvis du har manglende eller ustabil internetforbindelse. Inden vi booker et teknikerbesøg til dig, vil vores Bredbåndssupportere altid forsøge at hjælpe dig først. Ofte kan dine problemer nemlig løses ved at genstarte din router eller foretage små justeringer i opsætningen af routeren.  

Konkluderer vores Bredbåndssupportere, at de ikke kan løse problemet, så bestiller vi en fejlretningstekniker til dig.   

  • Hvornår kommer teknikeren?
    Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum, og 30 minutter før han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 

  • Skal jeg være hjemme på adressen?
    Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din Boxer Bredbåndsforbindelse.

    Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  

  • VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
    Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.

  • Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
    Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

  • Er fejlen forsvundet inden teknikerbesøget?
    Hvis du har fejlmeldt dit Boxer Bredbåndsforbindelse, er det vigtigt, at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde igen, inden teknikeren har været ude på adressen. På den måde er der en anden kunde, der kan få glæde af teknikeren i stedet for.

  • Har du brug for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget?
    Får du behov for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget, er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter vores Kundeservice, så vi kan finde en anden tid til dig. Du skal senest kontakte os 48 timer før det aftalte teknikerbesøg, hvis du ønsker at ændre tidspunktet. På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr for Forgæves Teknikerbesøg, og teknikeren kan nå at blive ombooket til en anden kunde, som også står og har brug for hjælp fra en tekniker.  Du finder gebyrprisen for et forgæves teknikerbesøg på vores prisliste her.

  • Hvem betaler for teknikerbesøget?
    I nogle tilfælde er det os, der betaler for besøget, og andre gange er det dig, der skal betale for at få en tekniker ud. Se nedenstående eksempler:

    Ustabilt signal
    Hvis signalet fra os er ustabilt, og dette er årsagen til, at du oplever en ustabil internetforbindelse, så er det naturligvis Boxer, der betaler regningen til teknikerbesøget.

    Fejl på dit Boxer-udstyr
    Hvis fejlen ligger i dit Boxer-udstyr, så er det Boxers ansvar at udbedre fejlen hurtigst muligt, og du vil ikke skulle betale for nyt udstyr.

    Defekt stik i dit hjem
    Har du kun ét bredbåndsstik (hovedstik) i dit hjem, og dette stik er defekt, så udbedrer vores samarbejdspartner fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt at du ikke selv er skyld i at fejlen er opstået. 

    Fejl på stikledningen
    Signalet fra Boxer kommer ind i din bolig via en stikledning (en ledning der kommer udefra og ind i din bolig). Boxers samarbejdspartner har ansvaret for signalet og installationen ind til stikket i din bolig. Derfor sørger vi for at få udbedret fejlen, uden at du skal betale noget, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.