HJÆLP TIL BREDBÅND VIA KABEL-TV-STIKKET (COAX)

Fakta

+

Teknologi

+

Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket, også kaldet Coax, er bredbånd via dit eksisterende tv-stik, så du nemt kan tilslutte dit udstyr og komme på internettet. Boxer leverer kun bredbånd via kabel-tv-stikket til husstande, der har eksisterende kabel-tv-stik opsat. Har du allerede tv via kabel-tv-stikket, så skal du ikke være bekymret. Boxer Bredbånd og tv sendes på forskellige frekvenser og forstyrrer derfor ikke hinandens signal.

BEMÆRK: I enkelte bolig- og antenneforeninger kan der forekomme en speciel aftale, der betyder, at du er nødt til at have en tv-pakke via kabel-tv-stikket i forvejen, før du kan få bredbånd via kabel-tv-stikket.

Med Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket er du ikke begrænset af datapakker på dit abonnement. Du har nemlig ubegrænset data, så du kan bruge løs af din bredbåndsforbindelse uden at skulle bekymre dig.

Boxer leverer bredbånd ved hjælp af enten DOCSIS 3.0 eller DOCSIS 3.1 teknologien. DOCSIS 3.0 er den mest udbredte teknologi på bredbånd via kabel-tv-stikket, og er den teknologi, som de fleste kunder med bredbånd via kabel-tv-stik kører på.

Boxers samarbejdspartner er i gang med at opgradere DOCSIS 3.0 teknologien til den nye DOCSIS 3.1 teknologi. I den forbindelse vil Boxer-kunder på kabel-tv-stikket blive kontaktet af os, når TDC kommer ud i deres område og skal foretage opgraderingen.  

Hastighed

+

På Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket får du 200/25 Mbit. Du vil som udgangspunkt altid trække 200 Mbit i download og 25 Mbit i upload. I særligt travle perioder, hvor der er mange der forbruger kapacitet i netværket, kan du risikere at opleve lidt nedsat hastighed. 

BEMÆRK: Den hastighed, der står opgivet i dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, er den hastighed, som du kan trække via en kablet internetforbindelse. Da det er meget individuelt, hvor god en wi-fi-forbindelse man kan få i sin bolig, kan vi ikke garantere dig, at du kan trække 200 Mbit via din wi-fi-forbindelse.

Dækning

+

Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket (Coax) dækker over 800.000 adresser i Danmark. Prøv vores bredbåndstjek og se, om du kan få Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket på din adresse. 

Udstyr

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket, modtager du også en router fra os. Routeren er en Sagemcom Fast 3890V3 og har trådløst internet med 802.11ac-teknologien. Routeren understøtter både 2,4 GHz og 5 GHz, og til kablede forbindelser har routeren flere Mbps-porte.

IP-adresse

+

Boxer leverer altid en IP-adresse til dig i formen IPv4, som er den mest udbredte IP form. Denne leveres som en dynamisk IP-adresse, hvilket betyder, at den tildelte IP-adresse kan variere i løbet af døgnet. Dette har ingen indflydelse på dit daglige brug af internettet. Det er ikke muligt at tilkøbe fast IP-adresse hos Boxer.

Abonnement

+

Binding

+

Der er 6 måneders binding på dit Boxer Bredbåndsabonnement. Bindingsperioden træder i kraft samme dag som du har startdato på dit abonnement. Du kan se din startdato på dit ’Tillæg til Ordrebekræftelsen’.  

Fortrydelsesret

+

Du har mulighed for at fortryde din bestilling af Boxer Bredbånd 14 dage fra modtagelse af Tillæg til ordrebekræftelse.

Returnering af router
Såfremt du allerede har modtaget din router fra os, bedes du returnere den til os. Vi sender dig en returlabel, som du kan benytte. Når du har modtaget din returlabel, skal du gøre følgende:

  • Når du når din slutdato, og signalet slukkes, pakker du routeren i den oprindelige kasse, hvis du stadig har denne. Eller skal du blot benytte en anden kasse, hvor routeren kan være i.
  • Derefter sætter du vores returlabel på kassen.
  • Til slut skal du aflevere kassen med routeren på et af PostNords afsendelsessteder.

BEMÆRK: Det er vigtigt at du husker at sende din router til os, da du ellers vil blive opkrævet et gebyr for ’erstatning for router’ på 599 kr. Du skal først sende din router retur til os, når du har nået din slutdato.

Opsigelse

+

Du kan opsige dit Boxer Bredbånd med et varsel på mindst 30 dage til udgangen af din bindingsperiode. 

Ønsker du at stoppe dit Boxer Bredbåndsabonnement, inden din bindingsperiode er slut, kan dette ske mod betaling af et gebyr, der dækker abonnementsafgift i tilbageværende bindingsperiode. Kontakt Kundeservice, så hjælper vi dig. 

Returnering af router
Du bedes returnere din router til os. Vi sender dig en returlabel, som du kan benytte. Når du har modtaget din returlabel, skal du gøre følgende:

  • Når du når din slutdato, og signalet slukkes, pakker du routeren i den oprindelige kasse, hvis du stadig har denne. Eller skal du blot benytte en anden kasse, hvor routeren kan være i.
  • Derefter sætter du vores returlabel på kassen.
  • Til slut skal du aflevere kassen med routeren på et af PostNords afsendelsessteder.

BEMÆRK: Det er vigtigt at du husker at sende din router til os, da du ellers vil blive opkrævet et gebyr for ’erstatning for router’ på 599 kr. Du skal først sende din router retur til os, når du har nået din slutdato.

Betaling

+

Boxer Bredbånd er månedsafregnet på samme vis som vores tv-abonnementer, og du vil få en samlet regning på tv og bredbånd, hvis du har begge produkter hos os.

Manglende betaling

+

Boxer Bredbåndskunder, der ikke betaler deres regning, sættes i restanceluk, indtil vi har modtaget betalingen. Det betyder, at der vil blive lukket for forbindelsen, indtil vi modtager bevis for, at regningen er blevet betalt.

Er regningen ikke blevet betalt efter en måned, vil abonnementet blive opsagt. Er abonnementet stadig i binding, vil du blive faktureret for de resterende måneder i bindingsperioden.  

Skift af bredbåndsprodukt

+
  • Skift fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd med en streamingpakke (opgradering)
    Du kan frit skifte fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd med en streamingpakke, også selv om du er inden for dine 6 måneders bindingsperiode. BEMÆRK: Hvis du vælger at fortage en sådan opgradering af dit abonnement, så vil du starte på en ny 6 måneders bindingsperiode.

    Ønsker du at opgradere abonnement, skal du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig. 

  • Skift fra Boxer Bredbånd med en streamingpakke til Boxer Bredbånd (nedgradering)
    Du kan nedgradere dit Boxer Bredbånd med en streamingpakke til Boxer Bredbånd uden en streamingpakke med 30 dages varsel. BEMÆRK: Nedgraderingen kan først ske efter endt 6 måneders bindingsperiode, og du skal melder abonnementsskifte til os, mindst 30 dage før din bindingsperiode slutter.

    Ønsker du at skifte abonnement, skal du kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig.

Skift af bredbåndsteknologi

+

Du kan som udgangspunkt frit skifte bredbåndsteknologi på dit Boxer Bredbånd også inden for din bindingsperiode, uden at det medfører start af ny bindingsperiode. Bemærk dog, at dette ikke gælder, hvis teknologiskiftet kræver installation med tekniker. I dette tilfælde skal du betale et oprettelsesgebyr for ’Installation med Tekniker’, og du starter en ny 6 måneders bindingsperiode. Du finder prisen på gebyret her

Et skifte af bredbåndsteknologi på dit Boxer Bredbånd kan foretages med 30 dages varsel. Du skifter bredbåndsteknologi ved at kontakte vores Kundeservice, så hjælper vi dig. 

Flytning

+

Skal du flytte, og vil du gerne beholde dit Boxer Bredbånd? Det er ofte muligt at flytte dit Boxer Bredbånd til din nye adresse, men det afhænger af hvilken type bredbåndsforbindelse, du kan få på din nye adresse.

Kontakt vores Kundeservice, så vil vi hjælpe dig med at se, om du kan få Boxer Bredbånd på den nye adresse, og på hvilken type bredbåndsteknologi. 

Bestilling

+

Leveringstid

+

Vi kan levere Boxer Bredbånd inden for 30 dage, såfremt din forbindelse er ledig. Hvis du har en anden udbyder i forvejen, skal du være opmærksom på, at du som hovedregel har 30 dages opsigelsesfrist, og at du kan være i bindingsperiode.

Når du bestiller Boxer Bredbånd hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende bredbåndsabonnement, eller hvis du ønsker en startdato der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Gør-det-selv installation (uden tekniker)

+

Med en Gør-Det-Selv-installation (Installation uden tekniker) skal du selv installere dit Boxer Bredbåndsudstyr og opsætte trådløst netværk. Du kan se, om du kan få Boxer Bredbånd med en Gør-Det-Selv-løsning i forbindelse med din bestilling. En Gør-Det-Selv-installation koster dig ikke noget.

Godt-i-gang installation (med tekniker)

+

I nogle tilfælde er der behov for teknikerbesøg i forbindelse med installation af Boxer Bredbånd, også kaldet en Godt-I-Gang eller Installation med tekniker. Det kan f.eks. være, at der skal foretages noget arbejde på stikledningen ind til din bolig, og/eller at dit stik i huset skal skiftes. Teknikeren hjælper desuden med korrekt opsætning af din router.  

BEMÆRK: Ved en Godt-I-Gang-installation hjælper teknikeren med at tilslutte én enhed, f.eks. din pc til internettet, og du skal selv efterfølgende tilslutte resten af dit udstyr, som du ønsker internetforbindelse til.

Du vil allerede ved bestilling af Boxer Bredbånd få at vide, om der er behov for teknikerbesøg i forbindelse med installationen, og hvad prisen er. Du kan også se prisen på ’Installation med tekniker’ her.

  • Hvornår kommer teknikeren?
    Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum samt 30 minutter før, han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 
  • Skal jeg være hjemme på adressen?
    Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din Boxer Bredbåndsforbindelse. Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  
  • VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
    Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.

  • Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
    Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

Opsigelse hos din nuværende udbyder

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket, skal du være opmærksom på, at du selv skal opsige din bredbåndsforbindelse hos din nuværende udbyder. Det er altså dit eget ansvar at huske at opsige dit nuværende bredbåndsabonnement hos din nuværende udbyder, så du ikke betaler til to forbindelser.

Som oftest har du 30 dages opsigelse, når du er ude af din bindingsperiode, som typisk er på 6 måneder. Vi anbefaler, at du opsiger din bredbåndsfobindelse hos din nuværende udbyder samme dag, som du bestiller dit bredbånd hos os. 

Når du bestiller Boxer Bredbånd hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende bredbåndsabonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Sådan gør du
Læs mere Læs mindre

Du kan nemt og hurtigt opsige dit bredbånd hos din nuværende udbyder, hvis du benytter denne guide og vores e-mail-skabelon:

  • Benyt vores e-mail-skabelon og kopier teksten ind i din egen e-mail (se skabelonen nedenfor).
  • Udfyld felterne i skabelonen med dine egne oplysninger.
  • Send e-mailen til den e-mail-adresse, der er skrevet ud for din udbyder i tabellen længere nede på siden.
E-mail-skabelon
Læs mere Læs mindre

Du skal kopiere teksten nedenfor og indsætte i din e-mail til din nuværende udbyder. Husk at udfylde alle felterne.

 

Hej [Indsæt navn på din nuværende udbyder]

Jeg ønsker pr. dags dato [indsæt dato] at opsige mit bredbåndsabonnement hos jer.

Samtidig ønsker jeg, at mit markedsføringssamtykke tilbagekaldes, således at I ikke længere må kontakte mig med yderligere tilbud eller produkter.

Mine oplysninger er følgende:

  • Navn: [Indsæt fulde navn]
  • Adresse: [Indsæt din adresse]
  • Postnummer og by: [Indsæt postnummer og by]
  • Kunde/Kontonummer: [Indsæt kunde-/kontonummer – du finder nummeret på din regning eller ordrebekræftelse fra din nuværende udbyder]

Bekræft gerne hurtigst muligt, at I har modtaget min opsigelse via e-mail.

 Med venlig hilsen

[indsæt fulde navn]

Find e-mail til din nuværende udbyder
Læs mere Læs mindre

Når du har udarbejdet din e-mail med din opsigelse til din nuværende udbyder, skal du sende den afsted til din udbyder. Find din udbyder på listen og kopier e-mail-adressen ind i ’Til’ feltet i din e-mail.

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, hvordan du opsiger dit bredbånd hos din nuværende udbyder, er du velkommen til at ringe til os på 7033 2033 eller skrive til kundeservice@boxertv.dk. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 9-17. 

opsætning

+

Kvikguide

+

Klik på linket for at hente en udførlig installationsguide. Hent guide

Værd at vide om routeren

+

Routeren, som du modtager fra Boxer, er modellen Sagemcom Fast 3890V3. Routeren har 4 LAN Porte, som du kan kable dit udstyr til ved hjælp af et netværkskabel. Herudover har den indbygget wi-fi, som kører både 2.4 GHz og 5 GHz.

  • Jeg har min egen router, kan jeg benytte denne?
    Ja, det kan du. Boxer anbefaler dog som udgangspunkt, at du altid benytte Boxers udstyr, da det også kun er med Boxers udstyr, at vi kan sikre at du har den lovede hastighed. 

    Ønsker du udelukkende at benytte din egen router, skal du sætte Boxers router i bridge mode. Dette betyder, at Boxer-routeren videresender internetsignalet til din egen router. Dette gøres via følgende fremgangsmåde:

    1. Åben en browser på din pc som er koblet på netværket
    2. Skriv ’192.168.0.1’ i adressefeltet og tryk ’Enter’
    3. Her skal du logge ind med:
        a) Brugernavn: admin
        b) Adgangskode: Findes på Boxer routeren som ”Admin password”
    4. Klik på ”Status” i menuen i venstre side
    5. Herefter vælg ”Bridge Mode” i menuen i venstre side
    6. Kryds af i ”Activate Bridge Mode”
    7. Klik på ”Apply/Save” i højre side
    7. Boxer-routeren vil nu genstarte og starte op i Bridge Mode
    8. Tilslut nu din egen router og følg den medfølgende vejledning for opsætning

    BEMÆRK: Boxer yder ikke support på din egen Router.

  • Kan jeg koble min egen router eller en extender på min Boxer-router?
    Ja, du kan godt tilkoble din egen router eller extender på Boxer-routeren. Dette kan gøres, hvis man ønsker at skabe øget rækkevidde for dit wi-fi. Du tilkobler udstyret via en af LAN-indgangene på Boxer-routeren, og derefter skal du blot følge vejledningen til opsætning af din egen router eller extender.

    BEMÆRK: Boxer yder ikke support på din egen router eller extender. 

Aktivering på mit wifi.dk

+

Når du har modtaget og opsat din router til kabel-tv-stikket i din bolig, skal du aktivere din forbindelse fra Boxer via mitwifi.dk.

Inden du logger på mitwifi.dk for at aktivere din router, skal du sikre, at du har forbundet din PC til routeren enten via netværkskabel eller wi-fi.

  • 1. Når du skal logge ind på mitwifi.dk, skal du bruge dine logininformationer, som du finder på dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, som du har modtaget fra Boxer i forbindelse med din bestilling. 


  • 2. Ønsker du at ændre dit wi-fi-navn og wi-fi-kode, så anbefales det, at du gør det, inden du aktiverer din forbindelse. Dette gøres ved at klikke på knappen ’Rediger’ under ’Dit Trådløse netværk’. Når du har ændret wi-fi-navnet og koden, gemmer du ændringerne ved at klikke på ’Gem’.


  • 3. Ønsker du at have forskellige logins på 2.4 GHz og 5 GHz netværket, skal du klikke på ’Avanceret opsætning’. Her kan du ændre netværksnavn og netværkskode individuelt på 2.4 GHz og 5GHz netværket. Når du er færdig med ændringerne, gemmer du dem ved at klikke på ’Gem’.


  • 4. Når du er klar til at aktivere forbindelsen, skal du klikke på knappen ”Bekræft” nederst på siden.


  • 5. Når du har bekræftet, vil der går omkring 300 sekunder, før din forbindelse er aktiv. Du kan følge med på timeren, der vises på siden.

Gode råd til dit wi-fi

+

Du får altid den bedste internetforbindelse med en kablet forbindelse fra din router til din computer, men vi ved også godt, at de fleste benytter sig af en wi-fi-forbindelse for at slippe for lange kabler.

Her får du et par gode råd til, hvordan du med et par små huskeregler kan få det optimale ud af din wi-fi-forbindelse.

  • Tjek at andet elektronisk udstyr ikke forstyrrer forbindelsen
    Står din router i nærheden af andet elektronisk udstyr, f.eks. trådløse telefoner, babyalarmer, musikanlæg, mikroovne og lignende, så er det en god idé at placere det et andet sted. Andet elektronisk udstyr kan nemlig forstyrre forbindelsen til din router, så du vil opleve en lavere wi-fi-hastighed, og forbindelsen kan også forekomme ustabil. Hvis du har mange ledninger og forlængerledninger liggende samme sted, som du har placeret din router, kan dette også have en negativ indvirkning på din wi-fi-forbindelse.

Support

+

Ændring af navn og kode på trådløst netværk

+

Når du skal logge ind på mitwifi.dk, for at skifte dine wi-fi-oplysninger, skal du bruge dine login-informationer, som du finder på dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, som du har modtaget fra Boxer i forbindelse med din bestilling.

Når du er logget ind på mitwifi.dk, skal du under ’Dit Trådløse netværk’ klikke på ’Rediger’ i højre hjørne

Nu vil du få muligheden for at ændre både netværksnavn og kode. Når du har foretaget de ønskede ændringer, klikker du på ’Gem’ og derefter på ’Bekræftet’. Routeren vil nu hurtigt genstarte, og du skal herefter logge på dit wi-fi igen på dine enheder med de nye informationer.

 

Forskellige logins på 2.4 GHz og 5 GHz

+

Når du skal logge ind på mitwifi.dk, for at skifte dine wi-fi-oplysninger, skal du bruge dine logininformationer, som du finder på dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, som du har modtaget fra Boxer i forbindelse med din bestilling.

Ønsker du at have forskellige logins på 2.4 GHz og 5 GHz, skal du under ’Dit Trådløse Netværk’ klikke på ’Rediger’ derefter ’Avanceret Opsætning’. Nu har du mulighed for at ændre Netværksnavn og Netværkskode individuelt på 2.4 GHz og 5 GHz trådløst netværk. Klik herefter på ’Gem’ og derefter på ’Bekræft’.

Min router er blevet ombyttet

+

Har du fået ombyttet din Boxer-router, skal den aktiveres på ny via mitwifi.dk før den er klar til brug.

Følg denne guide:

  • Start med at koble den gamle Boxer-router fra dit kabel-tv-stik, samt tilhørende kabler.
  • Tilslut derefter den nye Boxer-router med den medfølgende strømforsyning samt routerkabel.
  • Forbind nu din enhed til routeren via det medfølgende netværkskabel eller log på wi-fi via de logininformationer, der står på siden af din Boxer-router.
  • Når du har forbindelse til netværket, skal du åbne en browser og gå ind på mitwifi.dk. Logininformationerne finder du på dit ’Tillæg til Ordrebekræftelsen’.
  • Nu skal du tage stilling til hvilket netværksnavn og kode, du ønsker at benytte på den nye router. Du har tre muligheder:

    1. Behold samme netværksnavn og kode, som du havde på den gamle Boxer-router.
    2. Benyt det nye netværksnavn og kode, som står på siden af din nye Boxer- router.
    3. Vælg dit eget netværksnavn og kode.

Når du har valgt en af ovenstående muligheder, klikker du på ’Gem’ og derefter ’Bekræft’.  

Mit bredbånd virker ikke

+
  • Tjek om din adresse er ramt af nedbrud
    Har du mistet internetforbindelsen? Så er det en god idé at starte med at tjekke, om din adresse er ramt af nedbrud. Det kan nemlig være forklaringen på, at du pludselig har mistet internetforbindelsen. Du finder information om nedbrud og servicearbejde her.

  • Genstart din router
    Du har sikkert hørt det før, og måske har du allerede prøvet det, men ofte er det nok at genstarte din router for at få internetforbindelsen tilbage. Sådan genstarter du:
    1. Find ON/OFF-knappen på bagsiden af din router og sluk routeren.
    2. Vent herefter 30 sekunder, og tænd derefter for routeren igen.
    3. Der kan gå op til 20 minutter, før der igen bør være internetforbindelse

  • Tjek om der er lys i de rigtige lamper
    Hjalp det ikke at genstarte din router? Tjek om din router fungerer, som den skal, ved at se om der er lys i de rigtige knapper på routeren. Der skal være konstant lys i tre af knapperne:
    1. Power
    2. DSL1
    3. Internet

    Er du på wi-fi, skal der også være lys i wi-fi-lampen på routeren. 


  • Nulstil din router
    Hvis det stadig ikke er lykkedes dig at få forbindelsen tilbage, kan du prøve at nulstille din router. Husk, at routeren skal være tændt for at kunne nulstille den korrekt. Når du nulstiller routeren, skal du være opmærksom på, at den går tilbage til fabriksindstillinger. Dvs. at netværksnavn og kode også resettes til de informationer, der står på din router.

    Sådan nulstiller du din router: 
    1. Find reset-knappen på bagsiden af routeren. Knappen hedder ’Factory Reset’.
    2. Brug en spids genstand som f.eks. enden af en clips til at trykke knappen ind med i 15 sekunder.
    3. Din router går nu i gang med at genstarte. Bemærk, der kan gå op til 30 minutter, før routeren er nulstillet og klar til brug igen

  • Har du stadig ingen internetforbindelse?
    Kan du stadig ikke komme på internettet, så kontakt vores Kundeservice, så hjælper vi dig.

Mit bredbånd er ustabilt

+
  • Placering af din router
    De trådløse signaler til din router kan påvirkes alt efter, hvor du har placeret routeren. Det er bedst at placere din router højt og så centralt som muligt i din bolig, så den kan sende og modtage signaler så uhindret som muligt for at være mest effektiv. Placer ikke din router inde i et skab, op ad en massiv væg, f.eks. en betonvæg, eller i kælderen/på loftet, da signalet kan have svært ved at sende igennem vægge og isolering. 

  • Brug dit netværkskabel
    Du får altid den bedste og mest stabile internetforbindelse, hvis du har tilsluttet din computer med et netværkskabel i stedet for at bruge en wi-fi-forbindelse.

  • Flyt andet trådløst udstyr væk fra din router
    Hvis du ikke har mulighed for at benytte netværkskablet i din computer, så kan det afhjælpe at flytte andet elektronisk udstyr væk fra din router, så det ikke forringer din trådløse wi-fi-forbindelse. Udstyr, der kan forstyrre signalet, kan f.eks. være trådløse telefoner, musikanlæg, babyalarmer eller mikroovne. Har du mange ledninger og forlængerledninger liggende samme sted, som du har placeret din router, kan dette også have en indvirkning på din wi-fi forbindelse.

  • Brug en anden GHz frekvens
    Din router understøtter både 2.4 og 5 GHz frekvenserne, og routeren styrer som standard selv hvilken frekvens, der passer til dit udstyr som f.eks. din PC. 5 GHz frekvensen er hurtig ved korte afstande til udstyret, og der er som regel færre brugere på denne frekvens, derfor bør 5 GHz frekvensen oftest være det rigtige valg.

    Er dit udstyr allerede indstillet til 5 GHz frekvensen, og oplever du alligevel en ustabil forbindelse f.eks. på din mobil, så prøv at logge på 2.4 GHz i stedet, og se om det forbedrer din wi-fi-hastighed. 2.4 GHz har en længere rækkevidde, men sender dog med lidt lavere hastighed. BEMÆRK: For at kunne gøre dette, kræver det, at du har forskellige logins til 2.4 GHz og 5 GHz.

    Herunder er en guide til hvordan du laver forskellige navne og koder til frekvenserne:

    1)  Når du skal logge ind på mitwifi.dk, for at skifte dine wi-fi-oplysninger, skal du bruge dine logininformationer, som du finder på dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, som du har modtaget fra Boxer i forbindelse med din bestilling.


    2)  Ønsker du at have forskellige logins på 2.4 GHz og 5 GHz skal du under ’Dit Trådløse Netværk’ klikke på ’Rediger’ derefter ’Avanceret Opsætning’. Nu har du mulighed for at ændre Netværksnavn og Netværkskode individuelt på 2.4 GHz og 5 GHz trådløst netværk. Klik herefter på ’Gem’ og derefter på ’Bekræft’.


  • Få hjælp af vores kundeservice
    Var der ingen af ovenstående tips der hjalp til at gøre din bredbåndsforbindelse mere stabil, så kontakt vores Kundeservice, der kan hjælpe dig med at fejlsøge på din forbindelse og løse problemet eller booke et teknikerbesøg til dig.

Jeg får ikke den lovede hastighed

+

På Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket får du 200/25 Mbit. Du vil som udgangspunkt altid trække 200 Mbit i download og 25 Mbit i upload. I særligt travle perioder, hvor der er mange der forbruger kapacitet i netværket, kan du risikere at opleve lidt nedsat hastighed. 

BEMÆRK: Den hastighed, der står opgivet i dit Tillæg til Ordrebekræftelsen, er den hastighed, som du kan trække via en kablet internetforbindelse. Da det er meget individuelt, hvor god en wi-fi-forbindelse man kan få i sin bolig, kan vi ikke garantere dig, at du kan trække 200 Mbit via din wi-fi-forbindelse.

Hvornår sender I en tekniker ud?

+

Der kan være flere årsager til, at du kan få brug for et teknikerbesøg, f.eks. hvis du har manglende eller ustabil internetforbindelse. Inden vi booker et teknikerbesøg til dig, vil vores Bredbåndssupportere altid forsøge at hjælpe dig først. Ofte kan dine problemer nemlig løses ved at genstarte din router eller foretage små justeringer i opsætningen af routeren.  

Konkluderer vores Bredbåndssupportere, at de ikke kan løse problemet, så bestiller vi en fejlretningstekniker til dig.   

  • Hvornår kommer teknikeren?
    Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum, og 30 minutter før han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 

  • Skal jeg være hjemme på adressen?
    Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din Boxer Bredbåndsforbindelse.

    Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  

  • VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
    Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.

  • Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
    Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

  • Er fejlen forsvundet inden teknikerbesøget?
    Hvis du har fejlmeldt dit Boxer Bredbåndsforbindelse, er det vigtigt, at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde igen, inden teknikeren har været ude på adressen. På den måde er der en anden kunde, der kan få glæde af teknikeren i stedet for.

  • Har du brug for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget?
    Får du behov for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget, er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter vores Kundeservice, så vi kan finde en anden tid til dig. Du skal senest kontakte os 48 timer før det aftalte teknikerbesøg, hvis du ønsker at ændre tidspunktet. På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr for Forgæves Teknikerbesøg, og teknikeren kan nå at blive ombooket til en anden kunde, som også står og har brug for hjælp fra en tekniker.  Du finder gebyrprisen for et forgæves teknikerbesøg på vores prisliste her.

  • Hvem betaler for teknikerbesøget?
    I nogle tilfælde er det os, der betaler for besøget, og andre gange er det dig, der skal betale for at få en tekniker ud. Se nedenstående eksempler:

    Ustabilt signal
    Hvis signalet fra os er ustabilt, og dette er årsagen til, at du oplever en ustabil internetforbindelse, så er det naturligvis Boxer, der betaler regningen til teknikerbesøget.

    Fejl på dit Boxer-udstyr
    Hvis fejlen ligger i dit Boxer-udstyr, så er det Boxers ansvar at udbedre fejlen hurtigst muligt, og du vil ikke skulle betale for nyt udstyr.

    Defekt stik i dit hjem
    Har du kun ét bredbåndsstik (hovedstik) i dit hjem, og dette stik er defekt, så udbedrer vores samarbejdspartner fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt at du ikke selv er skyld i at fejlen er opstået. 

    Fejl på stikledningen
    Signalet fra Boxer kommer ind i din bolig via en stikledning (en ledning der kommer udefra og ind i din bolig). Boxers samarbejdspartner har ansvaret for signalet og installationen ind til stikket i din bolig. Derfor sørger vi for at få udbedret fejlen, uden at du skal betale noget, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.