HJÆLP TIL BREDBÅND

Opsætning af udstyr

+

Hjælp til opsætning af Bredbånd via telefonstikket (DSL)

+
  • Åben pakken, der indeholder din router (HomeBox) og en række forskellige kabler.
  • Tilslut den ene ende af kablet med de små, grå stik til xDSL1-indgangen på routeren og den anden ende til dit internetstik i væggen.
  • Tilslut derefter den ene ende af kablet med de brede, gule stik til en af de gule indgange på routeren og den anden ende til din computer.
  • Tilslut til sidst strømadapteren til Power-indgangen på routeren og den anden ende til et strømstik. Din router starter nu op og er klar til brug, når både Power-, DSL1- og Internetlampen lyser.

Ændring i opsætning af router (HomeBox)

Hvis du ønsker at foretage ændringer i opsætningen af din router (HomeBox), skal du logge ind i routeren. Det gøres ved at åbne en browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, Opera eller lignende) og indtaste følgende adresse: http://192.168.1.1. Dette kan først gøres, når power-lampen lyser fast på routeren.

Du har nu en række forskellige valgmuligheder – under Konfiguration kan du foretage opsætning af dit trådløse netværk og en række andre indstillinger.

Når du vælger et af menupunkterne ”Konfiguration”, ”Værktøjer” eller ”Administration”, bliver du bedt om at indtaste brugernavn og password. Du skal altid angive brugernavnet ”admin”. Passwordet finder du bag på din router sammen med dine trådløse netværksinformationer.

Hjælp til opsætning af Bredbånd via Kabel-tv-stikket (Coax)

+

Klik på linket for at hente en udførlig installationsguide Hent guide

Aktivering af Boxer Bredbånd på mitwifi.dk

+

Når du har bredbånd via kabel-tv-stikket (coax), skal du skal aktivere dit Boxer Bredbånd (router) via mitwifi.dk. Du finder dine login-oplysnnger på din ordrebekræftelse.

Hvis du ønsker at ændre wi-fi-navn og/eller wi-fi-kode, klikker du på "Rediger" og foretager dine ændringer. Når du er færdig - eller hvis du ikke ønsker at ændre noget, så klikker du på "Bekræft", og dit bredbånd er aktiveret. 

Teknologier

+

Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL)

+

Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL) leveres via TDC’s infrastruktur.

Bredbåndsforbindelsen leveres via kobernettet gennem telefonstikket, der findes i størstedelen af de danske husstande, så du nemt kan tilslutte udstyret fra Boxer og komme på internettet. Boxer kan levere bredbånd via telefonstikket til 95 % af de danske husstande.

Udstyr

Routeren til bredbånd via telefonstikket er en trådløs ’HGW5 – Kaon 3420’ router med Dual band 2,4 & 5 GHz og 4 LAN porte.

BEMÆRK. ’HGW5 – Kaon 3420’ er en nyere model fra primo 2019. Hvis du har været Boxer Bredbåndskunde længere, har du ’HGW4’-udgaven, som opsættes på sammen måde som ’HGW5’.

Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket (Coax)

+

Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket (Coax) leveres ligeledes via TDC’s infrastruktur. Bredbånd via kabel-tv-stikket er en skærmet kabelteknologi, der understøtter store informationsmængder og høje hastigheder.

Boxer leverer bredbånd ved hjælp af enten DOCSIS 3.0 eller DOCSIS 3.1 teknologi. DOCSIS 3.0 er den mest udbredte teknologi på bredbånd via kabel-tv-stikket og den, som de fleste kunder har lige nu. TDC er i gang med at opdatere teknologien til den nye DOCSIS 3.1 teknologi, og Boxer-kunder vil løbende blive kontaktet af Boxer, når TDC kommer ud i deres område og foretager opdateringen.

Boxer leverer kun bredbånd via kabel-tv-stikket til husstande, der har eksisterende kabel-tv-stik opsat i hjemmet, så du nemt kan tilslutte udstyret fra Boxer og komme på internettet. Har du både har bredbåndsforbindelse og tv-kanaler via kabel-tv-stikket, skal du ikke være bekymret: Bredbånd og tv sendes på forskellige frekvenser og forstyrrer derfor ikke hinanden. Boxer kan levere bredbånd via kabel-tv-stikket til 31 % af de danske husstande.

Udstyr

Routeren til bredbånd via kabel-tv-stikket er en ’Sagemcom fast 3890V3 router’ med trådløs 802.11AC teknologi og Dual band 2,4 & 5 GHz. I routeren er der 4 LAN porte.

BEMÆRK. Har du den ældre udgave af routeren ’Sagemcom fast 3890V2, så kan du uden problemer følge opsætningsguiden, da du opsætter routeren helt på samme måde som ved den nyere model.

Support

+

Hjælp til wi-fi-forbindelse

+

Nedsat hastighed

  • Wi-fi- eller kabelforbindelse
    Vær opmærksom på at du mister noget af din hastighed, når du vælger wi-fi fremfor en kablet forbindelse. Brug dit internetkabel til enheder, hvor du skal være sikker på at have en stabil høj hastighed, fx til din gaming PC.

  • Udstyr af ældre dato
    Husk at benytte det udstyr, som du får med dit Boxer Bredbånd. Udstyr af ældre dato kan være skyld i dårlig forbindelse. Computere, telefoner og tablets af ældre dato kan også have problemer med at trække en højere hastighed.

  • Dårlig forbindelse i dele af hjemmet
    Er det kun i nogle rum, at du oplever, at dit wi-fi er dårligt, kan det skyldes, at der er mange enheder, der deler wifi-signalet samtidig. Du kan også opleve dårlig forbindelse i nogle rum, hvis du bor i et meget stort hus, hvor der er langt fra routeren og ned til de bagerste rum.

Udfald på wi-fi-forbindelse

  • Placering af router
    Placér din router centralt i huset og gerne så højt som muligt. Placerer du din router i et teknikskab, kan dit signal bliv forringet, da vægge og skabslåger kan bremse signalet.

  • Forstyrrelser fra andet elektronik
    Placér ikke din router in nærheden af udstyr som mikrobølgeovne, trådløs telefon, babyalarm og lignende, da dit wi-fi-signal kan blive forstyrret af støj fra andre metalgenstande eller andet elektronik i hjemmet.

Tabt forbindelse

  • Genstart din router
    Da netværket løbende opdateres, kan det være nødvendigt at genstarte din router ved at slukke for den og tænde den igen efter et par sekunder.

  • Tjek om der er forbindelse via dit internetkabel
    Hjælper det ikke at genstarte din router, så tjek om din computer kan gå på internettet, når du har tilsluttet dit internetkabel. Hvis dette er muligt, er problemet sandsynligvis den trådløse wi-fi-forbindelse.  Kan din computer ikke få forbindelse via dit internetkabel, så kontakt Boxer Kundeservice på telefon 7877 4622.

  • Tjek om den trådløse forbindelse virker på andre enheder
    Hvis det er din trådløse forbindelse, der er problemet, så tjek evt. flere enheder i husstanden. Virker forbindelsen på andre enheder, er det ikke dit generelle wi-fi-signal, der er noget galt med, men derimod et wi-fi-problem centralt på den enhed, hvor det ikke virker.

  • Tjek om du er på dit eget netværk på enheden
    Bor du i et område med mange naboer tæt på dig, kan der være mange trådløse netværk. Tjek at det er dit eget netværk, du prøver at logge på. Har du fortsat problemer, så kontakt Boxer Kundeservice på telefon 7033 2033.

Levering

+
  • Vi forsøger altid at levere din bredbåndsforbindelse hurtigst muligt, og det er oftest inden for et par uger. På din ordrebekræftelse kan du se den endelige onlinedato.
  • Hvis du bestiller Boxer Bredbånd med ”installation uden tekniker”, får du tilsendt bredbåndsudstyret med posten, og du skal hente pakken på et PostNord afhentningssted i nærheden af din adresse. I din pakke med udstyret vil der være en udførlig vejledning til, hvordan du sætter det op og kommer godt i gang. Du modtager typisk udstyret 3-5 dage før din onlinedato.  
  • Hvis du bestiller Boxer Bredbånd med ”installation med tekniker”, kommer en tekniker ud til dig på installationsadressen og installerer dit Boxer Bredbånd. BEMÆRK: Der kan kun bestilles ”installation med tekniker” til Boxer Bredbånd via telefonstikket”.

Teknikerbesøg

+

 ”Installation med tekniker” kan kun bestilles til Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL). Har du behov for et teknikerbesøg i forbindelse med oprettelse af Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket, skal du ringe til Boxer Kundeservice på telefon 7877 4622. 

  • Installation med tekniker består af
    - Teknikeren opsætter og opmærker RJ45 Cat. 5-stikket ved tilslutningsstedet i væggen
    - Teknikeren trækker op til 10 meter kabel fra router til tilslutningsstedet i væggen
    - Teknikeren funktionstester forbindelserne

  • En tekniker hjælper ikke med
    -  din trådløse forbindelse, kun korrekt opsætning af router 

  • Forgæves teknikerbesøg
    Hvis du bliver forhindret i at være hjemme til det aftalte tidspunkt, skal du altid kontakte Boxer Kundeservice og aftale et nyt tidspunkt. Hvis du ikke meddeler, at du bliver forhindret i at være hjemme, og teknikere går forgæves på installationsadressen, koster det dig et gebyr. Se prisliste
  • Uberettiget fejlretningstekniker
    Kan du ikke få din bredbåndsforbindelse til at virke, har du altid mulighed for at bestille et teknikerbesøg. Du skal dog være opmærksom på, at hvis en tekniker kommer ud på adressen og konstaterer, at fejlen skyldes ukorrekt opsætning af udstyr eller andet, hvor fejlen ikke ville have været opstået, hvis alle guides var blevet fulgt, koster det dig et gebyr for uberettiget fejlretningstekniker. Se prisliste

    Boxers dygtige bredbånds supportere sidder altid klar til at hjælpe dig med dine tekniske problemer, så sørg altid for at du har fået hjælp fra dem, inden du beder om en fejlretningstekniker.  
  • Ekstra arbejde
    I forbindelse med et teknikerbesøg kan du tilkøbe installation af ekstra stik. Teknikeren vil i dette tilfælde opsætte stik udvendigt på mur eller i indmuringsdåse og op til 10 meter ledningstræk på sømbart underlag indvendigt i huset. Se prisliste

Værd at vide

+
  • Sådan sikrer du en lang levetid på din router
    For at sikre en lang levetid på din router skal du placere den et sted, hvor den ikke står i direkte sollys, og hvor der altid er tørt og rent. Har du behov for at rengøre routeren, så sluk altid for strømmen på både routeren og stikkontakten og brug aldrig flydende væsker.

  • Beskyt din computer mod virus
    Boxer tilbyder ikke sikkerhedspakker, du er derfor selv ansvarlig for at beskytte din computer ved hjælp af firewall, antivirusprogram og lignende.

Abonnement

+

Binding, annullering og opsigelse

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd, er der 6 måneders binding. Efter de 6 måneder kan abonnementet opsiges med løbende måned +30 dage. Har du fortrudt din bestilling af Boxer Bredbånd, kan du annullere din ordre op til 14 dage efter, du har modtaget din ordrebekræftelse.  

Ved opsigelse af Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket skal du returnere din router til os, så vi kan genbruge den og dermed være med til at skåne miljøet. Når du taler med Boxer Kundeservice i forbindelse med din opsigelse, vil de sørge for at sende en returseddel til dig, så du ikke selv skal betale fragten.

BEMÆRK: Det er vigtigt, at du returnerer din router, du ellers vil modtage rykkergebyr og erstatningsgebyr for routeren.

Betaling

+

Boxer Bredbånd er månedsafregnet på samme vis som vores tv-abonnementer, og du vil få en samlet faktura på tv og Bredbånd, hvis du har begge produkter hos os.

Har du Boxer Bredbånd & Streaming, vil du ligeledes få en samlet faktura på både Streaming og Bredbånd.

Manglende betaling

+

Boxer Bredbåndskunder der ikke betaler deres fakturaer sættes i restanceluk, indtil vi har modtaget betalingen. Det betyder, at der vil blive lukket for forbindelsen, indtil vi modtager bevis for, at fakturaen er blevet betalt. Er fakturaen ikke blevet betalt efter en måned, vil abonnementet blive opsagt. Er abonnementet stadig i binding, vil du blive faktureret for de resterende måneder.

Skift af bredbåndsprodukt i bindingsperiode

+
  • Skift fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd & Streaming
    Det er muligt at skifte fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd & Streaming inden for bindingsperioden, men du skal være opmærksom på, at du får en ny bindingsperiode på 6 mdr.

  • Skift fra Boxer Bredbånd & Streaming til Boxer Bredbånd
    Det er først muligt at skifte fra Boxer Bredbånd og Streaming til Boxer Bredbånd efter udløb af bindingsperioden på 6 måneder.

Flytning

+

Skal du flytte. og vil du gerne beholde dit Boxer Bredbånd, er det oftest muligt at få flyttet dette med til din nye adresse. Boxer Kundeservice vil kunne hjælpe dig med at se, om du kan får Boxer Bredbånd på den nye adresse.

Det er en god idé at bestille en flytning af dit Boxer Bredbånd i god tid. Hvis du bestiller flytningen 3-4 uger før din flyttedato, vil vi i langt de fleste tilfælde kunne sikre, at du er online første dag i dit nye hjem.

Det koster dig som udgangspunkt ikke noget at flytte dit bredbånd.

BEMÆRK: Det kan være nødvendigt med ”Installation med tekniker” på din nye adresse. Boxer Kundeservice vil kunne hjælpe dig med at se, om der er behov for dette.

Opsigelse hos din nuværende udbyder

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket, skal du selv opsige dit bredbåndsabonnement hos din nuværende udbyder. Det er dit eget ansvar at huske at opsige dit nuværende bredbåndsabonnement hos din nuværende udbyder, så du ikke betaler til to forbindelser. 

Som oftest har du 30 dages opsigelse, når du er ude af din bindingsperiode, som typisk er på 6 måneder. Vi anbefaler, at du opsiger samme dag, som du har bestilt bredbånd hos os.

Sådan gør du

+

Du kan nemt og hurtigt opsige dit bredbånd hos din nuværende udbyder, hvis du benytter denne guide og vores e-mail-skabelon:

  • Benyt vores e-mail-skabelon og kopier teksten ind i din egen e-mail (se skabelonen nedenfor).
  • Udfyld felterne i skabelonen med dine egne oplysninger.
  • Send e-mailen til den e-mail-adresse, der er skrevet ud for din udbyder i tabellen længere nede på siden.
  • Når du har fået en bekræftelse tilbage fra din nuværende udbyder, skal du kontakte os og oplyse den opsigelsesdato, som du har fået hos dem. BEMÆRK: Er din nuværende udbyder YouSee, så behøver du ikke vende retur til os med information om opsigelsesdato.

E-mail-skabelon

+

Du skal kopiere teksten nedenfor og indsætte i din e-mail til din nuværende udbyder. Husk at udfylde alle felterne.

 

Hej [Indsæt navn på din nuværende udbyder]

Jeg ønsker pr. dags dato [indsæt dato] at opsige mit bredbåndsabonnement hos jer.

Samtidig ønsker jeg, at mit markedsføringssamtykke tilbagekaldes, således at I ikke længere må kontakte mig med yderligere tilbud eller produkter.

Mine oplysninger er følgende:

  • Navn: [Indsæt fulde navn]
  • Adresse: [Indsæt din adresse]
  • Postnummer og by: [Indsæt postnummer og by]
  • Kunde/Kontonummer: [Indsæt kunde-/kontonummer – du finder nummeret på din regning eller ordrebekræftelse fra din nuværende udbyder]

Bekræft gerne hurtigst muligt, at I har modtaget min opsigelse via e-mail.

 Med venlig hilsen

[indsæt fulde navn]

Find e-mail til din udbyder

+

Når du har udarbejdet din e-mail med din opsigelse til din nuværende udbyder, skal du sende den afsted til din udbyder. Find din udbyder på listen og kopier e-mail-adressen ind i ’Til’ feltet i din e-mail.

Har du brug for hjælp?

+

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, hvordan du opsiger dit bredbånd hos din nuværende udbyder, er du velkommen til at ringe til os på 7033 2033 eller skrive til kundeservice@boxertv.dk. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 9-17.