Vigtig information

Hvis du efter omlægningen d. 9. oktober har foretaget kanalsøgning og oplever at nogle kanaler er forsvundet, skyldes det at antenneinstallationen i huset ikke er optimal. Det kan løses ved at gennemgå installationen for løse forbindelser og justere antenne. Hvis du oplever dette problem, så ring til os i morgen mandag fra kl. 9 - så finder vi en løsning.

Husk at Boxer Play ikke er berørt af omlægningen, så du kan stadig se dine tv-kanlaer på Boxer Play.

Velkommen til kundeservice

Vi er altid klar til at hjælpe, uanset om du har spørgsmål til din faktura, eller hvis der er noget teknisk, der driller. Kan du ikke finde svar her på siden, så ringer du bare til os, eller du kan udfylde en af vores blanketter.

Kontakt os via e-mail

+

Vælg mellem emnerne og udfyld derefter blanketten. Så kontakter vi dig med svar hurtigst muligt.

Særligt vedrørende tekniske udfordringer

+

Vi vil selvfølgelig også meget gerne løse dine tekniske udfordringer, men for at kunne hjælpe bedst muligt vil vi gerne gennemføre en fejlsøgning via telefonen. Se vores åbningstider nedenfor.

Når du ringer til os med et spørgsmål til teknik, er det vigtigt, at du har adgang til det udstyr der driller, da vi laver fejlsøgningen, mens vi taler sammen.

Øvrig kontaktinformation

+
Faktura og abonnement
Mandag-fredag: 09.00 - 18.00
Weekend og helligdage: Lukket

Tel: 7033 2033
Support tv
Mandag-fredag: 09.00 - 18.00
Lørdag: 10.00 - 18.00
Søn- og helligdage: Lukket
Tel: 7033 2033
Support bredbånd
Mandag-fredag: 09.00 - 17.00
Weekend og helligdage: Lukket

Tel: 7033 2033
Salg
Mandag-fredag: 09.00 - 18.00
Weekend og helligdage: Lukket

Tel: 7033 4033

 

Brev
Boxer A/S
Postboks 118
1014 København K
Att.: Kundeservice

Hjælp til tv

+

Abonnement

+

Ændring af tv-pakke

+

På Mine Sider kan du se, hvilken tv-pakke du har i dit abonnement. Her kan du også se, præcis hvilke tv-kanaler, du har valgt, hvis du har Boxer Flex eller Boxer Flex8.

Ønsker du en større tv-pakke, kan du selv nemt skifte på Mine Sider. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til Kundeservice. Ændringen vil træde i kraft inden for 48 timer.

Hvis du ønsker en mindre tv-pakke, skal du ringe til vores Kundeservice på tlf. 7033 2033. Du kan skifte til en mindre tv-pakke med normalt opsigelsesvarsel, som er løbende måned + 1 måned.

Flytning

+

Som Boxer-kunde er det nemt at flytte dit Boxer tv-abonnement med til din nye bolig. Du tager blot dit Boxer-kort og udstyr med til din nye bolig og melder flytning hos os. Vi kan også hjælpe dig med installationen i din nye bolig, hvis du har brug for det.

Har du brug for hjælp til tv-installation i din nye bolig?

Vi tilbyder dig en gratis antenneinstallation*, så du får det bedste tv-signal i din nye bolig. Så du slipper for at bekymre dig om den del. Installatøren kommer ud i din nye bolig og måler dit tv-signal til dit primære tv og sikrer, at udstyret er tilsluttet og indstillet korrekt. Er der antenneudstyr i din nye bolig, der af en eller anden årsag er defekt eller forældet, så udskiftes antenneudstyret med nyt. Er der ikke antenne på den nye adresse, så monterer, justerer og tilslutter vi en ny antenne i max. 6 meters højde. Og vi går ikke, før det virker!

*Vilkår for antenneinstallation
Er der allerede en antenne på din nye adresse, anvender vi den, hvis det er muligt.  Har du brug for yderligere hjælp til installation af flere tv, længere kabel, højere antenne mm, kan dette tilkøbes. Det aftaler du med installatøren, som også kan oplyse dig om priser for at få klaret de ekstra ting.

Det får du med:

  • Vi monterer, justerer og tilslutter en ny antenne i max. 6 meters højde.
  • Vi trækker max. 15 meter kabel til 1 tv (inkl. en gennemføring via væg eller loft).
  • Vi tilslutter, foretager en kanalsøgning og opdaterer din modtagerboks eller dit Boxer Tv-modul.

Pris for antenneinstallation
Boxer Flex8 & Boxer Max: 0 kr.
Boxer Flex: 999 kr.
Boxer TV 2-kort, Mini, Boxer Mix og Boxer TV 2-pakken: 1.999 kr.

Overvejer du at opsige dit abonnement?

+

Vi sætter stor pris på vores kunder og vil derfor gerne sikre os, at der ikke er mere vi kan gøre for dig.

Det kan der være mange grunde til, at du overvejer at opsige dit abonnement. Men uanset hvilken grund du har, så vil vi gerne sikre os, at du kender alle dine muligheder, inden du beslutter dig helt. Der kommer nemlig hele tiden nye produkter, tilbud, signal- og serviceforbedringer, der betyder, at vi med stor sandsynlighed også har en løsning, der passer til dig. Vi har nok bare ikke været god nok til at fortælle dig om det.

Ring til os og lad os kigge på dine muligheder, så vi kan finde den bedste løsning til dig. Skulle du alligevel ønske at opsige dit abonnement, så hjælper vi dig naturligvis også med at få klaret den del. Tlf.: 7033 2033.

kanalsøgning

+

Det kan være nødvendigt at foretage en kanalsøgning, f.eks. når der lanceres nye kanaler, gamle kanaler forsvinder, eller du flytter til en anden del af landet. Hvordan, du foretager din digitale kanalsøgning, afhænger af dit tv – altså hvilket mærke og hvilken model, du har.

Kanalsøgning på nyere tv

+

Vi har skitseret, hvordan man foretager en kanalsøgning på de meste solgte tv. Vi fortæller dig trin for trin, hvordan du skal gøre, og viser dig skærmbillederne:

Hvis dit tv ikke er med på listen, kan du se, hvordan kanalsøgningen skal foretages lige netop på dit tv i din tv-manual. Er du stadig i tvivl, bør du kontakte din tv-leverandør eller forsøge at finde mere hjælp på producentens hjemmeside.

BEMÆRK: Hvis du stadig oplever problemer efter en kanalsøgning, kan det hjælpe at nulstille/gendanne fabriksindstillinger på udstyret.

Kanalsøgning på ældre tv

+

Hvis dit tv ikke er med på listen, kan du se, hvordan kanalsøgningen skal foretages lige netop på dit tv i din tv-manual. Er du stadig i tvivl, bør du kontakte din tv-leverandør eller forsøge at finde mere hjælp på producentens hjemmeside.

BEMÆRK: Hvis du stadig oplever problemer efter en kanalsøgning, kan det hjælpe at nulstille/gendanne fabriksindstillinger på udstyret.

Video guides

+

Vi har lavet en række instruktionsfilm, som kan hjælpe dig godt i gang med Boxer. Se vores video guides

Udstyr

+

Du bruge Boxer-udstyr til dit tv for at kunne se dine tv-kanaler. Du kan enten bruge et tv-modul, der indsættes i dit tv og derfor ikke fylder meget, eller en boks, der nemt tilsluttes til dit tv. Hvilken en af de to muligheder, du skal bruge, afhænger af dit tv.

Flere af Boxers tv-kanaler kræver modtagerudstyr med DVB-T2-teknologi - du kan se hvilke længere nede. Det betyder, at enten dit tv eller din boks skal have DVB-T2-modtager.

Udstyr til dit tv

+

Modul eller boks

  • Har du et nyere tv (fra efter 2011) med indbygget DVB-T2-modtager, skal du blot have et Boxer Tv-modul. 
    Se her om dit tv er Boxer-godkendt, og om det har DVB-T2
  • Har du et derimod et ældre tv (fra før 2011) uden indbygget DVB-T2, skal du i stedet bruge en Boxer-godkendt boks med DVB-T2 modtager. Den kan du købe hos os.

Kanaler, der kræver udstyr med dvb-t2

+

                     

 

Tv-kanaler mangler/dårligt signal

+

Mangler tv-kanaler

+

Hvis du er i sommerhuset, i campingvognen eller på båden og oplever "kodet signal", når du tænder dit tv, kan problemet løses på en af nedenstående måder, alt efter om du benytter et tv-modul eller en boks til dit Boxer-kort.

Boxer Tv-modul

Har du et Boxer Tv-modul, skal du slukke for dit tv, tage tv-modulet ud og sikre dig, at dit Boxer-kort (programkort) er korrekt indsat i tv-modulet. Tænd nu for dit tv, og indsæt derefter tv-modulet i dit tv.

Når du har sikret dig, at dit Boxer-kort og tv-modul er korrekt indsat, skal du tænde dit tv, skifte til TV 2 og vente i op til 60 minutter med tv'et tændt. Du vil nu kunne se TV igen.

Hvis du stadig ikke har noget billede: 

  • Stil dit tv på TV 2
  • Tjek din signalstyrke og kvalitet (det er forskelligt fra tv til tv, hvor i menuen du finder det – se  evt. manualen, der fulgte med dit tv).
  • Er din signalstyrke og/eller signalkvalitet under 70, så tjek om antennestik og kabel sidder korrekt i begge.

Hvis dette ikke virker, er du velkommen til at ringe, så vi kan gennemgå din installation.

Boks

Har du en boks, skal du slukke for både dit tv og din boks og tage dit Boxer-kort (programkort) ud. Indsæt derefter Boxer-kortet igen. Vær opmærksom på, at Boxer-kortet kan indsættes på forskellige måder, hvilket afhænger af mærket på din boks.

Når du har sikret dig, at dit Boxer-kort er korrekt indsat i boksen, skal du tænde dit tv og derefter din boks, skifte til TV 2 og vente i op til 60 minutter med tv'et tændt. Du vil nu kunne se tv igen.

Hvis du stadig ikke har noget billede: 

  • Stil dit tv på TV 2
  • Tjek din signalstyrke og signalkvalitet.
  • Er din signalstyrke og/eller -kvalitet under 70, så tjek om antennestik og kabel sidder korrekt i begge ender 

Hvis dette ikke virker, er du velkommen til at ringe, så vi kan gennemgå din installation.

Dårligt billede/signal

+

For at få klart billede på dit tv, kræver det, at du modtager signalet fra Boxer tilstrækkelig kraftigt og uden fejl. Hvis du oplever, at billedet på dit tv pixelerer (små firkanter i billedet) eller falder helt ud, skyldes det, at der er for mange fejl i modtagelsen af signalet.

Signalkvalitet

Hvor mange fejl, der er i modtagelsen af signalet, kan du se, når du ser på din signalkvalitet.

Benytter du et Boxer Tv-modul i stedet for en modtagerboks, kan du se i manualen til dit tv, hvordan du ser din signalkvalitet.

For at være sikker på at kunne modtage signalet uden pixelering eller udfald skal din signalkvalitet ligge på 70 % eller derover – den kan aldrig være for høj. Hvis din signalkvalitet ligger lavere end 70 %, skyldes i det i næsten alle tilfælde fejl i din installation.

Signalstyrke

Hvis du skal have flere tv tilsluttet, er det vigtigt, at du modtager et tilstrækkeligt stærkt signal. Samme sted, som du ser din signalkvalitet, vil du også kunne finde din signalstyrke, der ligesom signalkvaliteten skal ligge over 70 %. Hvis din signalstyrke er for lav, kan der monteres en forstærker, der øger styrken.

I alle tilfælde af udfordringer anbefaler vi, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør. Vi formidler gerne kontakten.

Dårligt signal

Der kan være forskellige årsager til, at dit signal er dårligt. Her kan du se nogle af de mest almindelige.

  • Knækkede eller dårlige kabler
  • Gamle ikke-isolerede antennestik
  • Gamle eller dårlige samlemuffer
  • Gamle eller dårlige vægstik
  • Gamle eller dårlige fordelere og forstærkere

Det er altid en god idé at sikre sig, at ovenstående er i orden – i langt de fleste tilfælde vil det løse problemet. Virker det stadig ikke – eller har du ikke mod på at kaste dig ud i det selv, så anbefaler Boxer altid, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør – vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Stik og kabler

Tv-signaler er sårbare og kan let forstyrres af andre elektriske signaler. Derfor skal antenneinstallationen være i orden. Det betyder, at antennekabler, stik og samlinger skal være skærmede, så andre signaler ikke kan komme ind og ødelægge billedet - det er oftes her, fejlen ligger, når signalkvaliteten er for lav. Kabler og stik holdes tætte ved hjælp af en skærm af metal. Skærmen skal dække hele forbindelsen fra start til slut, hvis den skal virke.

Du kan også se det illustreret i disse pdf-filer:

Gode husinstallationer
Dårlige husinstallationer

Antennens opsætning

Det kan være, at din antenne ikke peger i den rigtige retning. På dækningskortet kan du se, i hvilken retning antenne skal pege på netop din adresse. Vi anbefaler altid at tage kontakt til en autoriseret antenneinstallatør, hvis du skal have rettet på antennen - vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Forstyrrelse fra mobilt bredbånd

Sendefrekvenser for radio og tv samt mobiltelefoni og mobilt bredbånd eksisterer normalt side om side uden problemer. Af forskellige årsager forekommer der dog indimellem forstyrrelser, for eksempel på grund af billige eller gamle antennekabler, antennestik eller antenneforstærkere. 

Fejlkoder

+

Hvis du oplever problemer med at se dine tv-kanaler og får en fejlkode på skærmen, kan du ofte selv løse problemet. Nedenfor finder du en oversigt over de mest almindelige fejlkoder med link til en uddybende beskrivelse. De første 3 cifre angiver hvilken type Boxer-udstyr du har, og de 3 sidste angiver selve fejlkoden - du skal derfor kun fokusere på de sidste 3 cifre.

FEJLKODE XXX 001

+

Der er ikke registreret noget Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Hvis du ikke er Boxer-kunde, kan du bestille et abonnement her på siden. Hvis du derimod allerede er Boxer-kunde, skal du indsætte dit Boxer-kort, som du modtog, da du blev kunde.

Hvis du stadig får fejlen, efter at du har indsat kortet, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 002

+

Boxer-kortet (programkort) er ikke indsat korrekt

Du har muligvis vendt dit Boxer-kort (programkort) forkert.

Hvis du har en boks, kan der være forskellige retninger, som kortet kan vende. Som regel skal kortet altid indsættes i boksen med chippen først, men det kan variere, om chippen skal vende opad eller nedad. Prøv de forskellige muligheder, men husk at lade kortet side i minst 30 sek., inden du tager det ud for at prøve en anden retning. Hvis ingen af retningerne virker, kan du prøve de resterende to muligheder, hvor kortet indsættes i boksen med chippen sidst.

Hvis du har et Boxer Tv-modul, skal kortet indsættes med chippen først. Chippen skal vende mod den tykkeste del af modulet. Når du indsætter Boxer Tv-modulet i dit tv, får du som regel en meddelelse, når modtageren har fundet modulet. Hvis det ikke sker, kan du prøve at vende modulet.

FEJLKODE XXX 003

+

Der er ikke registreret et Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Du får denne fejlkode, hvis du har taget dit Boxer-kort (programkort) ud, mens tv'et står på en betalingskanal. Indsæt kortet igen for at se kanalen.

FEJLKODE XXX 004

+

Du har ikke adgang til denne kanal

Du får denne meddelelse, fordi du mangler rettigheder på dit Boxer-kort (programkort) for at se denne kanal.

Hvis du ikke har haft din modtagerboks tændt i mindst en time i løbet af den sidste uge, er det muligt, at dit kort skal opdateres. Vi sender løbende nye koder ud, og dit modtagerudstyr skal være tændt for at modtage disse koder.

Hvis du stadig får fejlen, efter at din modtagerboks har været tændt i mindst en time, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 005

+

Denne kanal er ikke med i dit Boxer-abonnement

Du får denne meddelelse, fordi kanalen ikke er del af dit Boxer-abonnement.

Hvis du ønsker at kunne se kanalen, har du mulighed for at skifte til en anden tv-pakke, der indeholder kanalen, eller du kan tilvælge/tilkøbe kanalen, hvis du har Boxer Flex eller Boxer Flex8.

FEJLKODE XXX 006

+

Der er ikke registreret noget Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Du får denne fejlkode, hvis du har taget dit Boxer-kort (programkort) ud, mens tv'et står på en betalingskanal. Indsæt kortet igen for at se kanalen.

FEJLKODE XXX 007

+

Du har indsat et programkort fra en anden udbyder end Boxer

Der er problemer med at læse dit Boxer-kort (programkort). Kontroller om du har indsat et kort fra Boxer. Hvis du har det rette kort, skal du sikre dig, at det er indsat korrekt.

FEJLKODE XXX 008

+

Der er opstået en fejl i dit Boxer Tv-modul

Der er opstået en krypteringsfejl. Kontakt venligst Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 009

+

Du har indsat et programkort fra en anden udbyder end Boxer

Der er problemer med at læse dit Boxer-kort (programkort). Kontroller om du har indsat et kort fra Boxer. Hvis du har det rigtige kort, skal du sikre dig, at det er indsat korrekt.

FEJLKODE XXX 010

+

Denne kanal er ikke med i dit Boxer-abonnement

Du får denne meddelelse, fordi kanalen ikke er del af dit Boxer-abonnement.

Hvis du ønsker at kunne se kanalen, har du mulighed for at skifte til en anden tv-pakke, der indeholder kanalen, eller du kan tilvælge/tilkøbe kanalen, hvis du har Boxer Flex eller Boxer Flex8.

FEJLKODE XXX 011

+

Dit Boxer-kort (programkort) er ved at blive opdateret

Du får denne meddelelse, fordi vi er i gang med at opdaterere dit Boxer-kort (programkort). Hvis du efter en time stadig ikke kan se dine tv-kanaler, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 012

+

Der er ikke registreret et Boxer-kort (programkort) i dit Boxer-udstyr

Du skal bruge et Boxer-kort (programkort) fra Boxer for at se denne kanal.

Hvis du ikke er Boxer-kunde, kan du bestille et abonnement her på siden. Hvis du derimod allerede er Boxer-kunde, skal du indsætte dit Boxer-kort, som du modtog, da du blev kunde.

Hvis du stadig får fejlen, efter at du har indsat kortet, bedes du kontakte Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 013

+

Du har indsat et programkort fra en anden udbyder end Boxer

Der er opstået en krypteringsfejl. Kontakt venligst Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 016

+

Der er opstået en fejl på dit Boxer-kort (programkort)

Hukommelsen på dit Boxer-kort (programkort) er fuld. Kontakt venligst Teknisk Support.

FEJLKODE XXX 019

+

Boxer-kortet (programkort) er låst

Dit Boxer-kort (programkort) er låst. Dette sker, hvis du enten har opsagt dit abonnement, eller hvis der ikke er registreret betaling af abonnementet.

Boxer-kortet bliver aktiveret inden for tre dage efter registreret betaling.

Hvis kortet stadig er låst, bedes du kontakte Teknisk Support.

Dækning og frekvenser

+

Dækningskort

+

Boxer dækker mellem 99,2 og 99,5 procent af landet. Med det interaktive dækningskort kan du med det samme få at vide, hvor god dækningen er, hvor du bor - indendøre såvel som udendørs - samt hvor nærmeste tv-sender er placeret. Prøv dækningskortet


Særlige forhold

Særlige forhold som skove og betonbyggeri kan forstyrre signalet selv i de områder, hvor kortet ellers viser grønt. Er du i tvivl, så anbefaler vi, at du kontakter din lokale radio-/tv-forhandler eller antenneinstallatør.

Nogle få husstande har et analogt filter og måske en forstærker, som skal fjernes, fordi de hæmmer modtagelsen af det digitale tv-signal. Læs mere om modtagerforhold hos Digi TV

Kanalplaceringer

+

Download liste med kanalplaceringer: Kanalplaceringer pr. 1. august 2019

Sendemaster og frekvenser

+

Download oversigt over sendemaster og frekvenser: Sendemaster og frekvenser pr. 9 oktober 2019

Hjælp til bredbånd

+

Opsætning af udstyr

+

Hjælp til opsætning af Bredbånd via telefonstikket (DSL)

+
  • Åben pakken, der indeholder din router (HomeBox) og en række forskellige kabler.
  • Tilslut den ene ende af kablet med de små, grå stik til xDSL1-indgangen på routeren og den anden ende til dit internetstik i væggen.
  • Tilslut derefter den ene ende af kablet med de brede, gule stik til en af de gule indgange på routeren og den anden ende til din computer.
  • Tilslut til sidst strømadapteren til Power-indgangen på routeren og den anden ende til et strømstik. Din router starter nu op og er klar til brug, når både Power-, DSL1- og Internetlampen lyser.

Ændring i opsætning af router (HomeBox)

Hvis du ønsker at foretage ændringer i opsætningen af din router (HomeBox), skal du logge ind i routeren. Det gøres ved at åbne en browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, Opera eller lignende) og indtaste følgende adresse: http://192.168.1.1. Dette kan først gøres, når power-lampen lyser fast på routeren.

Du har nu en række forskellige valgmuligheder – under Konfiguration kan du foretage opsætning af dit trådløse netværk og en række andre indstillinger.

Når du vælger et af menupunkterne ”Konfiguration”, ”Værktøjer” eller ”Administration”, bliver du bedt om at indtaste brugernavn og password. Du skal altid angive brugernavnet ”admin”. Passwordet finder du bag på din router sammen med dine trådløse netværksinformationer.

Hjælp til opsætning af Bredbånd via Kabel-tv-stikket (Coax)

+

Klik på linket for at hente en udførlig installationsguide Hent guide

Aktivering af Boxer Bredbånd på mitwifi.dk

+

Når du har bredbånd via kabel-tv-stikket (coax), skal du skal aktivere dit Boxer Bredbånd (router) via mitwifi.dk. Du finder dine login-oplysnnger på din ordrebekræftelse.

Hvis du ønsker at ændre wi-fi-navn og/eller wi-fi-kode, klikker du på "Rediger" og foretager dine ændringer. Når du er færdig - eller hvis du ikke ønsker at ændre noget, så klikker du på "Bekræft", og dit bredbånd er aktiveret. 

Teknologier

+

Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL)

+

Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL) leveres via TDC’s infrastruktur.

Bredbåndsforbindelsen leveres via kobernettet gennem telefonstikket, der findes i størstedelen af de danske husstande, så du nemt kan tilslutte udstyret fra Boxer og komme på internettet. Boxer kan levere bredbånd via telefonstikket til 95 % af de danske husstande.

Udstyr

Routeren til bredbånd via telefonstikket er en trådløs ’HGW5 – Kaon 3420’ router med Dual band 2,4 & 5 GHz og 4 LAN porte.

BEMÆRK. ’HGW5 – Kaon 3420’ er en nyere model fra primo 2019. Hvis du har været Boxer Bredbåndskunde længere, har du ’HGW4’-udgaven, som opsættes på sammen måde som ’HGW5’.

Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket (Coax)

+

Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket (Coax) leveres ligeledes via TDC’s infrastruktur. Bredbånd via kabel-tv-stikket er en skærmet kabelteknologi, der understøtter store informationsmængder og høje hastigheder.

Boxer leverer bredbånd ved hjælp af enten DOCSIS 3.0 eller DOCSIS 3.1 teknologi. DOCSIS 3.0 er den mest udbredte teknologi på bredbånd via kabel-tv-stikket og den, som de fleste kunder har lige nu. TDC er i gang med at opdatere teknologien til den nye DOCSIS 3.1 teknologi, og Boxer-kunder vil løbende blive kontaktet af Boxer, når TDC kommer ud i deres område og foretager opdateringen.

Boxer leverer kun bredbånd via kabel-tv-stikket til husstande, der har eksisterende kabel-tv-stik opsat i hjemmet, så du nemt kan tilslutte udstyret fra Boxer og komme på internettet. Har du både har bredbåndsforbindelse og tv-kanaler via kabel-tv-stikket, skal du ikke være bekymret: Bredbånd og tv sendes på forskellige frekvenser og forstyrrer derfor ikke hinanden. Boxer kan levere bredbånd via kabel-tv-stikket til 31 % af de danske husstande.

Udstyr

Routeren til bredbånd via kabel-tv-stikket er en ’Sagemcom fast 3890V3 router’ med trådløs 802.11AC teknologi og Dual band 2,4 & 5 GHz. I routeren er der 4 LAN porte.

BEMÆRK. Har du den ældre udgave af routeren ’Sagemcom fast 3890V2, så kan du uden problemer følge opsætningsguiden, da du opsætter routeren helt på samme måde som ved den nyere model.

Support

+

Hjælp til wi-fi-forbindelse

+

Nedsat hastighed

  • Wi-fi- eller kabelforbindelse
    Vær opmærksom på at du mister noget af din hastighed, når du vælger wi-fi fremfor en kablet forbindelse. Brug dit internetkabel til enheder, hvor du skal være sikker på at have en stabil høj hastighed, fx til din gaming PC.

  • Udstyr af ældre dato
    Husk at benytte det udstyr, som du får med dit Boxer Bredbånd. Udstyr af ældre dato kan være skyld i dårlig forbindelse. Computere, telefoner og tablets af ældre dato kan også have problemer med at trække en højere hastighed.

  • Dårlig forbindelse i dele af hjemmet
    Er det kun i nogle rum, at du oplever, at dit wi-fi er dårligt, kan det skyldes, at der er mange enheder, der deler wifi-signalet samtidig. Du kan også opleve dårlig forbindelse i nogle rum, hvis du bor i et meget stort hus, hvor der er langt fra routeren og ned til de bagerste rum.

Udfald på wi-fi-forbindelse

  • Placering af router
    Placér din router centralt i huset og gerne så højt som muligt. Placerer du din router i et teknikskab, kan dit signal bliv forringet, da vægge og skabslåger kan bremse signalet.

  • Forstyrrelser fra andet elektronik
    Placér ikke din router in nærheden af udstyr som mikrobølgeovne, trådløs telefon, babyalarm og lignende, da dit wi-fi-signal kan blive forstyrret af støj fra andre metalgenstande eller andet elektronik i hjemmet.

Tabt forbindelse

  • Genstart din router
    Da netværket løbende opdateres, kan det være nødvendigt at genstarte din router ved at slukke for den og tænde den igen efter et par sekunder.

  • Tjek om der er forbindelse via dit internetkabel
    Hjælper det ikke at genstarte din router, så tjek om din computer kan gå på internettet, når du har tilsluttet dit internetkabel. Hvis dette er muligt, er problemet sandsynligvis den trådløse wi-fi-forbindelse.  Kan din computer ikke få forbindelse via dit internetkabel, så kontakt Boxer Kundeservice på telefon 7877 4622.

  • Tjek om den trådløse forbindelse virker på andre enheder
    Hvis det er din trådløse forbindelse, der er problemet, så tjek evt. flere enheder i husstanden. Virker forbindelsen på andre enheder, er det ikke dit generelle wi-fi-signal, der er noget galt med, men derimod et wi-fi-problem centralt på den enhed, hvor det ikke virker.

  • Tjek om du er på dit eget netværk på enheden
    Bor du i et område med mange naboer tæt på dig, kan der være mange trådløse netværk. Tjek at det er dit eget netværk, du prøver at logge på. Har du fortsat problemer, så kontakt Boxer Kundeservice på telefon 7033 2033.

Levering

+
  • Vi forsøger altid at levere din bredbåndsforbindelse hurtigst muligt, og det er oftest inden for et par uger. På din ordrebekræftelse kan du se den endelige onlinedato.
  • Hvis du bestiller Boxer Bredbånd med ”installation uden tekniker”, får du tilsendt bredbåndsudstyret med posten, og du skal hente pakken på et PostNord afhentningssted i nærheden af din adresse. I din pakke med udstyret vil der være en udførlig vejledning til, hvordan du sætter det op og kommer godt i gang. Du modtager typisk udstyret 3-5 dage før din onlinedato.  
  • Hvis du bestiller Boxer Bredbånd med ”installation med tekniker”, kommer en tekniker ud til dig på installationsadressen og installerer dit Boxer Bredbånd. BEMÆRK: Der kan kun bestilles ”installation med tekniker” til Boxer Bredbånd via telefonstikket”.

Teknikerbesøg

+

 ”Installation med tekniker” kan kun bestilles til Boxer Bredbånd via telefonstikket (DSL). Har du behov for et teknikerbesøg i forbindelse med oprettelse af Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket, skal du ringe til Boxer Kundeservice på telefon 7877 4622. 

  • Installation med tekniker består af
    - Teknikeren opsætter og opmærker RJ45 Cat. 5-stikket ved tilslutningsstedet i væggen
    - Teknikeren trækker op til 10 meter kabel fra router til tilslutningsstedet i væggen
    - Teknikeren funktionstester forbindelserne

  • En tekniker hjælper ikke med
    -  din trådløse forbindelse, kun korrekt opsætning af router 

  • Forgæves teknikerbesøg
    Hvis du bliver forhindret i at være hjemme til det aftalte tidspunkt, skal du altid kontakte Boxer Kundeservice og aftale et nyt tidspunkt. Hvis du ikke meddeler, at du bliver forhindret i at være hjemme, og teknikere går forgæves på installationsadressen, koster det dig et gebyr. Se prisliste
  • Uberettiget fejlretningstekniker
    Kan du ikke få din bredbåndsforbindelse til at virke, har du altid mulighed for at bestille et teknikerbesøg. Du skal dog være opmærksom på, at hvis en tekniker kommer ud på adressen og konstaterer, at fejlen skyldes ukorrekt opsætning af udstyr eller andet, hvor fejlen ikke ville have været opstået, hvis alle guides var blevet fulgt, koster det dig et gebyr for uberettiget fejlretningstekniker. Se prisliste

    Boxers dygtige bredbånds supportere sidder altid klar til at hjælpe dig med dine tekniske problemer, så sørg altid for at du har fået hjælp fra dem, inden du beder om en fejlretningstekniker.  
  • Ekstra arbejde
    I forbindelse med et teknikerbesøg kan du tilkøbe installation af ekstra stik. Teknikeren vil i dette tilfælde opsætte stik udvendigt på mur eller i indmuringsdåse og op til 10 meter ledningstræk på sømbart underlag indvendigt i huset. Se prisliste

Værd at vide

+
  • Sådan sikrer du en lang levetid på din router
    For at sikre en lang levetid på din router skal du placere den et sted, hvor den ikke står i direkte sollys, og hvor der altid er tørt og rent. Har du behov for at rengøre routeren, så sluk altid for strømmen på både routeren og stikkontakten og brug aldrig flydende væsker.

  • Beskyt din computer mod virus
    Boxer tilbyder ikke sikkerhedspakker, du er derfor selv ansvarlig for at beskytte din computer ved hjælp af firewall, antivirusprogram og lignende.

Abonnement

+

Binding, annullering og opsigelse

+

Når du bestiller Boxer Bredbånd, er der 6 måneders binding. Efter de 6 måneder kan abonnementet opsiges med løbende måned +30 dage. Har du fortrudt din bestilling af Boxer Bredbånd, kan du annullere din ordre op til 14 dage efter, du har modtaget din ordrebekræftelse.  

Ved opsigelse af Boxer Bredbånd via kabel-tv-stikket skal du returnere din router til os, så vi kan genbruge den og dermed være med til at skåne miljøet. Når du taler med Boxer Kundeservice i forbindelse med din opsigelse, vil de sørge for at sende en returseddel til dig, så du ikke selv skal betale fragten.

BEMÆRK: Det er vigtigt, at du returnerer din router, du ellers vil modtage rykkergebyr og erstatningsgebyr for routeren.

Betaling

+

Boxer Bredbånd er månedsafregnet på samme vis som vores tv-abonnementer, og du vil få en samlet faktura på tv og Bredbånd, hvis du har begge produkter hos os.

Har du Boxer Bredbånd & Streaming, vil du ligeledes få en samlet faktura på både Streaming og Bredbånd.

Manglende betaling

+

Boxer Bredbåndskunder der ikke betaler deres fakturaer sættes i restanceluk, indtil vi har modtaget betalingen. Det betyder, at der vil blive lukket for forbindelsen, indtil vi modtager bevis for, at fakturaen er blevet betalt. Er fakturaen ikke blevet betalt efter en måned, vil abonnementet blive opsagt. Er abonnementet stadig i binding, vil du blive faktureret for de resterende måneder.

Skift af bredbåndsprodukt i bindingsperiode

+
  • Skift fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd & Streaming
    Det er muligt at skifte fra Boxer Bredbånd til Boxer Bredbånd & Streaming inden for bindingsperioden, men du skal være opmærksom på, at du får en ny bindingsperiode på 6 mdr.

  • Skift fra Boxer Bredbånd & Streaming til Boxer Bredbånd
    Det er først muligt at skifte fra Boxer Bredbånd og Streaming til Boxer Bredbånd efter udløb af bindingsperioden på 6 måneder.

Flytning

+

Skal du flytte. og vil du gerne beholde dit Boxer Bredbånd, er det oftest muligt at få flyttet dette med til din nye adresse. Boxer Kundeservice vil kunne hjælpe dig med at se, om du kan får Boxer Bredbånd på den nye adresse.

Det er en god idé at bestille en flytning af dit Boxer Bredbånd i god tid. Hvis du bestiller flytningen 3-4 uger før din flyttedato, vil vi i langt de fleste tilfælde kunne sikre, at du er online første dag i dit nye hjem.

Det koster dig som udgangspunkt ikke noget at flytte dit bredbånd.

BEMÆRK: Det kan være nødvendigt med ”Installation med tekniker” på din nye adresse. Boxer Kundeservice vil kunne hjælpe dig med at se, om der er behov for dette.

Hjælp til streaming

+

Boxer Play

+

Med Boxer Play kan du se tv på computer, tablet og smartphone samt via Chromecast - både når du er hjemme eller på farten. Du kan se alle tv-kanalerne i dit tv-abonnement samt otte nabolandskanaler.

Du kan tilknytte op til fem enheder til dit Boxer Play-abonnement, og det er muligt at se tv på to enheder ad gangen.

Oprettelse og brug

+

Sådan kommer du i gang

Når Boxer Play er del af dit tv-abonnement, modtager du automatisk en e-mail med et aktiveringslink, hvis du har oplyst din e-mailadresse til os. Klik på linket i denne e-mail, hvorefter du vil blive guidet igennem et oprettelsesflow. Du kan også klikke her for at aktivere Boxer Play

Derefter skal du blot indtaste din e-mailadresse eller dit kundenummer og følge vejledningen.

 

Manglende e-mail i forbindelse med oprettelse

Hvis vi ikke har din e-mailadresse, eller hvis e-mailadressen ikke er registreret korrekt, vil du ikke modtage e-mailen med aktiveringslinket. Du skal i stedet kontakte vores kundeservice på tlf. 7033 2033, så hjælper de dig med at komme i gang. Tjek eventuelt først, om e-mailen ligger i din spam-mappe.

Håndtering af enheder

Du kan maksimalt tilknytte fem enheder til dit abonnement. Chromecast tæller ikke som enheder. Registrering af enheder sker helt automatisk, når du logger ind. Hvis du logger ind med mere end fem enheder, vil den først registrerede enhed automatisk blive fjernet.
 

Glemt/nyt password

Dit password skal bestå af

  • Mindst 10 tegn
  • Mindst ét lille bogstav
  • Mindst ét stort bogstav
  • Mindst ét tal

Har du glemt dit password, så klik på fanen "LOG IND" i Boxer Play-menuen og derefter på "Glemt password?” Herfra vil du blive vejledt i at ændre dit password.

Opdatering af Boxer Play

De fleste enheder er indstillet til automatisk at søge efter opdateringer. Men for at være helt sikker kan du i App Store/Google Play søge på "Boxer Play", så vil du finde den seneste version.

 

Kvalitet og dataforbrug

Afspilning af kanaler sker i samme kvalitet og tilpasses automatisk den hastighed, som du har til rådighed på din bredbåndsforbindelse. Vi anbefaler en bredbåndsforbindelse på minimum 4 Mbit/s. Hvis din båndbredde ikke er høj, kan du i Boxer Play indstille, hvilken kvalitet du vil afspille kanalerne i. På den måde kan du sikre en mere stabil afspilning. Som tommelfingerregel bruger man gennemsnitlig 1 GB data pr. time.

Enheder og understøttelse

+

Du kan benytte Boxer Play på disse enheder

  • iPad
    iPad 2017, Air, Mini 2, Pro eller nyere.
    Forudsætter iOS 11 styresystem eller nyere.
  • iPhone
    iPhone 5S eller nyere.
    Forudsætter iOS 11 styresystem eller nyere.
  • Android-enheder
    Vi understøtter langt de fleste Android-enheder, dog ikke Lenovo, Medion LifeTab, MTK og enheder understøttet af Mediatek processor.
    Forudsætter Android 5.0-8.1.
  • Computer
    Chrome.
  • Casting
    Chromecast 1., 2. og 3. generation og Chromecast Ultra.

    Hvis du har spørgsmål til installation og opsætning af Chromecast, beder vi dig kontakte forhandleren, hvor du har købt den.

BEMÆRK

  • Boxer Play er en dansk service og kan benyttes overalt i Danmark samt på din ferie i EU.
  • Kræver internet hos valgfri udbyder med min. 4 Mbit/s.

Tips og fejlfinding

+

Problemer med at åbne app'en

Hvis Boxer Play app’en fryser, kan du prøve at lukke app’en og genstarte. Vær opmærksom på at app’en skal lukkes helt ned og ikke køre i baggrunden.

Billedkvalitet og stabilitet

Problemer med billedkvaliteten kan have flere årsager.  I mange tilfælde vil det skyldes den hastighed, som du oplever på din bredbåndsforbindelse.

  • Tjek om hastigheden på din bredbåndsforbindelse er minimum 4 Mbit/s. Tjek din hastighed her
  • Hvis din enhed er tilsluttet via wi-fi, så tjek om signalet er stærkt nok. Prøv eventuelt at finde et sted med bedre dækning.
  • Er du tilsluttet via mobilt bredbånd, så tjek om du har tilstrækkelig dækning indendørs. Du kan finde vejledning på dit mobilselskabs hjemmeside.

Det kan altid være en god idé at prøve at genstarte din router og/eller den enhed, som du benytter.

Chromecast 

Når du caster via Chromecast, skal både din enhed og din Chromecast være tilsluttet samme bredbåndsforbindelse.

  • Er cast-ikonet inaktivt i Boxer Play-afspilleren, kan det skyldes, at din Chromecast ikke er tilsluttet samme bredbåndsforbindelse som din enhed (smartphone/tablet).
  • Oplever du ustabilt billede, kan du tjekke hastigheden på både din bredbåndsforbindelse og dit wi-fi. Tjek din hastighed her Du kan også prøve at genstarte din enhed og din Chromecast.

Find yderligere hjælp til Chromecast 


Boxer Play i udlandet

Hvis du er på ferie i EU- og EØS-lande, kan du tage Boxer Play med, og du vil kunne se de samme tv-kanaler, som du kan se i Danmark på Boxer Play.

Det koster ikke ekstra at tage dine tv-kanaler med i EU/EØS, men der kan være omkostninger forbundet med den datatrafik, du bruger, hvis du streamer uden at være forbundet via wi-fi.

Andre streamingtjenester

+

TV 2 PLAY

+

Kunder med Boxer Max, Boxer Mix, Boxer TV 2-pakken samt Boxer Mini med Tilvalgspakken Boxer TV 2 Plus har fri adgang til TV 2 Play Basispakken med reklamer. Kunder med Boxer Flex8 kan vælge tjenesten som en af de otte kanaler, og kunder med Boxer Mini (uden Tilvalgspakken Boxer TV 2 Plus) kan tilkøbe tjenesten til 39 kr./md. på Mine Sider. Hvis du gerne vil slippe for reklamerne, kan du opgradere til Basispakken uden reklamer på Mine Sider.

Sådan kommer du i gang

På Mine Sider kan du købe tjenesten, hvis den ikke er del af dit produkt, samt opgradere til versionen uden reklamer. Det er også her, at du skal tilmelde dig tjenesten.

Når du har tilmeldt dig TV 2 PLAY, kan du se indholdet via en browser på din computer eller ved at installere TV 2 PLAY app'en på din mobil, tablet eller Smart TV.

Tekniske udfordringer

Hvis du har udfordringer med TV 2 PLAY, skal du kontakte TV 2 support. Du kan også finde mere information her

 
BEMÆRK: Har du allerede TV 2 PLAY Basispakken med reklamer, som du betaler for direkte til TV 2, så sørger TV 2 automatisk for at opsige det, så snart du har tilmeldt dig via Boxer. Har du et andet TV 2 PLAY-abonnement, skal du selv opsige det hos TV 2, hvis du ikke ønsker flere forskellige abonnementer.

Viaplay

+

Med Boxer Max får du fri adgang til Viaplay Film & Serier. Har du Boxer Flex8, kan du vælge den som en af dine 8 kanaler.

Sådan kommer du i gang

Du får automatisk en e-mail angående tilmelding, når du køber en tv-pakke, der giver adgang til Viaplay. BEMÆRK: Der kan gå op til 24 timer, før du modtager e-mailen. Du kan også tilmelde dig på Mine Sider

Når du har tilmeldt dig Viaplay, kan du se indholdet via en browser på din computer eller ved at installere Viaplay app'en på din mobil, tablet eller Smart TV.

Tekniske udfordringer

Hvis du har udfordringer med Viaplay, skal du kontakte Viaplay support. Du kan også finde hjælp her

BEMÆRK: Har du allerede abonnement på Viaplay Film & Serier, som du betaler for, så skal du selv opsige det hos Viaplay.

Dplay

+

Som Boxer-kunde får du fri adgang til Dplay Premium uden live-kanaler indtil 31/12-2019 (gælder ikke kunder med Boxer TV 2-kort). Fra 1/1-2020 har kunder med Boxer Max og Boxer Mix fortsat fri adgang til tjenesten, og kunder med Boxer Flex8 kan vælge tjenesten på lige fod med tv-kanalerne.

Sådan kommer du i gang

Du får automatisk en e-mail angående tilmelding, når du køber en tv-pakke, der giver adgang til dplay. BEMÆRK: Der kan gå op til 24 timer, før du modtager e-mailen. Du kan også tilmelde dig på Mine Sider

Når du har tilmeldt dig Dplay, kan du se indholdet via en browser på din computer eller ved at installere Dplay app'en på din mobil, tablet eller Smart TV.

Tekniske udfordringer

Hvis du har udfordringer med Dplay, skal du kontakte Dplay support. Du kan også finde hjælp her

BEMÆRK: Har du allerede abonnement på Dplay Premium, som du betaler for, så skal du selv opsige det hos Dplay.

Nickelodeon Play

+

Som Boxer-kunde får du fri adgang til Nickelodeon Play, hvis Nickelodeon-kanalen er en del af dit tv-abonnement.  

Det er en forudsætning, at du har oprettet login til Mine Sider, da det er dit login til Mine Sider, som du skal benytte til at logge på Nickelodeon Play. BEMÆRK: Der kan gå op til 24 timer, fra du har oprettet login til Mine Sider, til du kan benytte samme login til Nickelodeon Play.


Sådan kommer du i gang

Nickelodeon Play-appen kan downloades i App Store og Google Play. Når du har hentet app'en, skal du gøre følgende:

  • Åbn app'en og klikke på tandhjulet
  • Vælg muligheden "Log ind for at se flere afsnit"
  • Vælg "Kom godt i gang"
  • Vælg Boxer som udbyder
  • Indtast samme e-mail og password, som du benytter til Boxer Play

 

Det kan du se på Nickelodeon Play
  • Serier som Avatar, Alvin og de frække jordegern, Svampebob firkant, Ninja Turtles m.m.
  • Mindre spil inden for det kendte Nickelodeon univers

App’en findes både i en gratisversion og en premiumversion. Premiumversionen er dog gratis for alle Boxer-kunder, der har Nickelodeon i deres tv-abonnement.

Streamingtjenester med Boxer Bredbånd

+

Har du Boxer Bredbånd & Streaming, er det andre varianter af streamingtjenesterne, der følger med dette abonnement.

TV 2 Play

+

Kunder med Boxer Bredbånd & Streaming har fri adgang til TV 2 Play hele pakken med reklamer, der både giver adgang til de seks live-kanaler fra TV 2 samt hele det store arkiv på TV 2 PLAY.

Sådan kommer du i gang

Du får automatisk en e-mail angående tilmelding, når du køber Boxer Bredbånd & Streaming. BEMÆRK: Der kan gå op til 24 timer, før du modtager e-mailen. Du kan også tilmelde dig på Mine Sider.

Når du har tilmeldt dig TV 2 PLAY, kan du se indholdet via en browser på din computer eller ved at installere TV 2 PLAY app'en på din mobil, tablet eller Smart TV.

Tekniske udfordringer

Hvis du har udfordringer med TV 2 PLAY, skal du kontakte TV 2 support. Du kan også finde mere information her

 
BEMÆRK: Har du allerede TV 2 PLAY hele pakken med reklamer, som du betaler for direkte til TV 2, så sørger TV 2 automatisk for at opsige det, så snart du har tilmeldt dig via Boxer. Har du et andet TV 2 PLAY-abonnement, skal du selv opsige det hos TV 2, hvis du ikke ønsker flere forskellige abonnementer.

Viaplay

+

Kunder med Boxer Bredbånd & Streaming har fri adgang til Viaplay Film & Serier, der giver adgang til det store arkiv hos Viaplay.

Sådan kommer du i gang

Du får automatisk en e-mail angående tilmelding, når du køber Boxer Bredbånd & Streaming. BEMÆRK: Der kan gå op til 24 timer, før du modtager e-mailen. Du kan også tilmelde dig på Mine Sider

Når du har tilmeldt dig Viaplay, kan du se indholdet via en browser på din computer eller ved at installere Viaplay app'en på din mobil, tablet eller Smart TV.

Tekniske udfordringer

Hvis du har udfordringer med Viaplay, skal du kontakte Viaplay support. Du kan også finde hjælp her

BEMÆRK: Har du allerede abonnement på Viaplay Film & Serier, som du betaler for, så skal du selv opsige det hos Viaplay.

Dplay

+

Kunder med Boxer Bredbånd & Streaming har fri adgang til Dplay Premium, der både giver adgang til Kanal 4, Kanal 5, Animal Planet, Discovery Channel, TLC og ID Investigation Discovery samt det store arkiv hos Dplay.

Sådan kommer du i gang

Du får automatisk en e-mail angående tilmelding, når du køber Boxer Bredbånd & Streaming. BEMÆRK: Der kan gå op til 24 timer, før du modtager e-mailen. Du kan også tilmelde dig på Mine Sider

Når du har tilmeldt dig Dplay, kan du se indholdet via en browser på din computer eller ved at installere Dplay app'en på din mobil, tablet eller Smart TV.

Tekniske udfordringer

Hvis du har udfordringer med Dplay, skal du kontakte Dplay support. Du kan også finde hjælp her

BEMÆRK: Har du allerede abonnement på Dplay Premium, som du betaler for, så skal du selv opsige det hos Dplay.

Hjælp til din regning

+

Sådan betaler du din regning

+

Hox Boxer bliver du faktureret en måned forud, og du modtager også din regning månedligt. Vi har tre forskellige betalingsformer - du skal selv vælge din ønskede betalinsgform på Mine Sider. 

Automatisk kortbetaling 0 kr./md.

+

Automatisk kortbetaling er en gebyrfri betalingsmetode, hvor du anvender dit betalingskort til at betale for dit abonnement. Du tilmelder dit kort via Mine Sider, og hver måned trækker vi automatisk for dit abonnement på den konto, som er tilknyttet dit betalingskort.

Tilmelding

  • Du kan tilmelde dig automatisk kortbetaling på Mine Sider.
  • Ved tilmelding inden den 5. i en måned vil den automatiske kortbetaling blive benyttet til den næstkommende faktura.

  • Du kan anvende alle danske udstedte internationale kreditkort: Visa, Visa Electron (Visa debit), Mastercard og Dankort.

  • For at automatisk kortbetaling kan være gebyrfri, sendes alle fakturaer elektronisk via e-mail. Du skal derfor have en e-mail for at kunne benytte automatisk kortbetaling.

Sikkerhed og brug

  • Boxer anvender en betalingskort løsning fra Payex, som er godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder (PCI DSS – Payment Card Industry Data Security Standard). Payex er underlagt løbende kontrol for at sikre, at betalingskortløsningen altid overholder gældende sikkerhedsstandarder for kortbetaling.

  • Boxer opbevarer de sidste 4 cifre i dit kortnummer samt udløbsdato på dit kort, for at vi kan minde dig om, hvis dit kort snart er ved at udløbe samt for at synliggøre for dig hvilket kort, du har tilmeldt til automatisk kortbetaling. Dette vil du altid kunne se på Mine Sider.

  • Hvis dit kort er blevet misbrugt, kan du på Mine Sider skifte til et nyt betalingskort eller ændre betalingsmetode til Betalingsservice eller papirfaktura. Husk også at kontakte din bank.

Afmelding, udløb og skift af kort

  • På Mine Sider kan du let afmelde og skifte dit betalingskort. Det er også her, at du kan skifte til en anden betalingsmetode, hvis ikke længere ønsker at benytte automatisk kortbetaling.
  • Som en ekstra service udsender vi en påmindelse om, at det tilmeldte betalingskort er ved at udløbe ca. 14 dage før udløbsdatoen. Så har du mulighed for at opdatere dine kortoplysninger i tide.

Betalingsservice 9,75 kr./md.

+

Du har mulighed for at tilmelde dit Boxer-abonnement til Betalingsservice. Så er du sikker på, at regningen altid bliver betalt til tiden. Du kan tilmelde dig på Mine Sider.

Papirregning 35 kr./md.

+

Du kan vælge at modtage din regning med brev, hvorefter du skal indbetale beløbet via girokort. 

Manglende betaling

+

Betaler du ikke regningen senest på forfaldsdatoen, sender vi en rykker. Vi pålægger et administrationsgebyr på 100 kr. ved udsendelse af denne rykker.

Rykkeren skal betales med det samme. Hvis vi ikke modtager betalingen straks, slukker vi for dine betalingskanaler. Så snart vi har registreret din betaling, åbner vi for signalet igen. Der kan gå op til fem hverdage, fra du betaler din udestående faktura, til vi har registreret din betaling og kan genåbne dit signal.

Udebliver betalingen fortsat efter slukning af tv-signalet, sender vi 20 dage efter forfaldsdatoen et inkassovarsel med et gebyr på 100 kr. Hvis du stadig ikke betaler din faktura, overgår sagen til inkasso.

Hvis du har modtaget et brev fra Lowell om dit udestående til os, kan vi desværre ikke hjælpe dig i vores Kundeservice. Vi beder dig i stedet kontakte Lowell på tel. 3373 4160.

Det koster det

+

Det kan koste op til 2.850 kr. i inkassosalær afhængig af, hvor meget du skylder:

Beløb du skylder Boxer Inkassosalær
0 kr. - 1.000 kr 400 kr.
1.001 kr. - 2.500 kr. 700 kr.
2.501 kr. -  5.000 kr. 1.000 kr.
5.001 kr. - 10.000 kr. 1.300 kr.
10.001 kr. - 25.000 kr. 1.700 kr.
25.001 kr. - 50.000 kr. 2.250 kr.
 50.001 kr. - 100.000 kr. 2.850 kr.

Genåbning af signal

+

Der kan gå op til fem hverdage, fra du betaler din udestående faktura, til vi har registreret din betaling og kan genåbne dit signal.

Driftsinformation

+

Arbejdet med at vedligeholde tv-sendenettet vil i enkelte perioder kunne påvirke tv-signalet ved, at det er ude af drift. Der vil være tale om små forstyrrelser, og det vil i alle tilfælde ske på tidspunkter, der vil give mindst mulig gene for seerne.

Aktuel status

+

Onsdag 9. oktober 2019

Vi udfører vedligehold på følgende sendere:Vordingborg, Nakskov, Jyderup, Kalundborg, Skamlebæk, Hove, Gladsaxe, Borups Allé, Lynetten, Helsingør og Landskrona. Signalet vil derfor mangle på alle tv-kanaler fra kl. 00.00 til kl. 14.00. Afbrydelsen medfører, at du skal foretage en kanalsøgning efter kl. 14, når arbejdet er helt afsluttet.

Arbejde på antennemasterne

+

Fra den 22. maj 2019 og cirka et år frem vil der blive udført arbejde på antennemasterne rundt omkring i landet. Det medfører, at du kan opleve sort skærm på dit tv. Arbejdet vil blive udført fra midnat og frem til kl. 14, hvorefter du skal foretage en kanalsøgning for at få adgang til dine tv-kanaler igen.

Kommende arbejder

  • 9/10-2019: Vordingborg, Nakskov, Jyderup, Kalundborg, Skamlebæk, Hove, Gladsaxe, Borups Allé, Lynetten, Helsingør og Landskrona.
  • 15/1-2020: Videbæk, Viborg, Lemvig, Skive, Struer, Viborg By og Varde.
  • 11/2-2020: Hedensted, Kolding, Vejle, Varde, Aabenraa, Flensborg, Tommerup og Svendborg.
  • 4/3-2020: Hove, Gladsaxe, Borups Allé, Lynetten, Helsingør, Landskrona.
  • 31/3-2020: Alle sendere

Allerede udført arbejde

  • 10/9-2019: Rø, Gudhjem, Hammeren og Nexø.
  • 22/5-2019: Thisted.
  • 19/6-2019: Tommerup, Svendborg, Aabenraa og Flensborg.

 

Bemærk

Arbejdet er en politisk beslutning og vil medføre frekvensændringer. Du kan også læse mere om arbejdet på DRs hjemmeside